Anlatı, tüm sanatlarda olduğu gibi sinemada da ana unsurdur. Kendini ifade etme aracı olan sanat, sinemada da kendini göstermiştir. Sinema da ifade biçimi olarak görsel ve işitsel materyaller kullanılmaktadır. Görsel ve işitsel materyallerin gerçekçiliği anlatıyı daha etkili bir hale getirmektedir. Sinemanın doğuşundan günümüze kadarki sürecinde anlatıyı gerçekçi hale getirmek için birçok yöntem kullanılmıştır. Tekniği iyi bir şekilde kullanmak, anlatıyı iyi yönde etkileyen unsurlardan biridir. Özellikle son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte teknik yöntemlerin ve teknik programların kullanımı anlatı ve hikayedeki gerçekliği çok başka boyutlara taşımaktadır. Bu çalışmada sinema için yeni bir yöntem olan dijital oyun motorlarından Unreal Engine ile sahne tasarlama tekniği üzerinde durulmuş ve Mandalorian dizisi incelenmiştir. Yöntemin sektör içindeki durumu hakkında bilgi verilmiştir.
The story, as in all the arts, is the main element in the cinema. The art, which is the means of expressing itself, has also shown itself in the cinema. The cinema also uses visual and hearing materials as a form of expression. The realism of visual and hearing materials makes the story more effective. Many methods have been used in the process from the birth of the cinema to today to make the story realistic. Good use of the technique is one of the elements that influence the story in a good direction. Especially in recent years, with the development of technology, the use of technical methods and technical programs has moved the story and reality in the story to many different dimensions. This study focused on the scene design technique with Unreal Engine from the digital game engine, which is a new method for cinema, and studied the Mandalorian series. Information about the situation in the industry.
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|