Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 6
Rübâb-ı Şikeste'de Sabah İzlenimleri
2022
Dergi:  
Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Zaman kavramı, üzerinde en çok düşünülen ancak tam olarak bir tanımı yapılamayan, yapılan tanımların hiçbirinin genel kabul görmediği bir olgudur. Öznel, nesnel, toplumsal ve sosyolojik zaman olarak çeşitli tasniflere tâbi tutulan zamanın toplumlar için farklı zihniyetlerin tezahürü olduğu görülür. Doğu ve Batı toplumlarının zaman algılarındaki farklılık da bu bağlamda değerlendirilir. Nitekim Doğu için zaman bir döngüsellik ifade ederken Batı, zamanı çizgisel olarak algılar. Türk toplumunda zaman algısı Tanzimat'la birlikte değişmeye başlamıştır. Osmanlı toplumunun Batılılaşma arzusu zaman algısını da etkilemiştir. Döngüsel zaman anlayışı yerini yavaş yavaş süreklilik ifade eden Batı algısına bırakmıştır. Türk edebiyatında Edebiyat-ı Cedîde adıyla bir döneme damgasını vuran bir edebî anlayış içerisinde adını zikrettiğimiz Tevfik Fikret'in zaman algısının da Tanzimat'la başlayan değişimden nasiplendiğini söylemek mümkündür. Onun şiirlerinde zaman sorunsalı sıklıkla karşımıza çıkar. Tevfik Fikret'in zamanı algılayışında sanat anlayışı, yaşadığı dönem ve yetiştiği geleneksel kültürün izlerini sürmek mümkündür. Bu çalışmada Tevfik Fikret'in Rübâb-ı Şikeste adlı kitabındaki şiirlerde geçen sabah vakti ve bu vakti ifade için kullanılan benzer kelime ve kelime gruplarından hareketle şairin zaman algısı üzerinde durulmak istenmiştir. Bu bağlamda Rübâb-ı Şikeste taranmış fecir, sabah, subh, seher ve tulû kelimeleriyle oluşturulan tamlama ve imajlar tespit edilmiştir. Tespit edilen kullanımlardan hareketle şair için sabah vaktinin ne ifade ettiği, Tevfik Fikret'in anlam ve imaj dünyasında sabah vaktinin nasıl algılandığı ortaya çıkarılmak istenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Morning Impressions At Rubâb-i Sikeste
2022
Yazar:  
Özet:

The concept of time is a phenomenon that is mostly thought about but cannot be fully defined, and none of the definitions are generally accepted. It is seen that time, which is subject to various classifications as subjective, objective, social and sociological time, is the manifestation of different mentalities for societies. The difference in time perceptions of Eastern and Western societies is also evaluated in this context. As a matter of fact, while time expresses a cyclicity for the East, the West perceives time as linear. The perception of time in Turkish society started to change with the Tanzimat. Ottoman society's desire for Westernization also affected the perception of time. The cyclical understanding of time has gradually left its place to the Western perception that expresses continuity. It is possible to say that Tevfik Fikret's perception of time, whose name we have mentioned within a literary understanding that left its mark on a period in Turkish literature with the name of Edebiyat-ı Cedîde, also benefited from the change that started with the Tanzimat. The problem of time is often encountered in his poems. In Tevfik Fikret's perception of time; it is possible to follow the traces of his understanding of art, the period in which he lived and the traditional culture he grew up in. In this study, it is aimed to focus on the poet's perception of time based on the morning time in the poems in Tevfik Fikret's book Rübâb-ı Şikeste and the similar words and vocabulary used to express this time. In this context, it was scanned in Rübâb-ı Şikeste; dawn, morning and sunrise are determined by phrases and images. Based on the identified uses, it is aimed to reveal what morning time means to the poet and how morning time is perceived in Tevfik Fikret's world of meaning and image.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Akademik Dil ve Edebiyat Dergisi