Bu çalışma, Afro-Türkler özelinde temsillerin ve geleneklerin kimlikle ile olan ilişkisini sorunsallaştırmaktadır. Kimlik meselesi, temsiliyet ve gelenek ile birlikte incelenmekte Afro-Türk topluluğunun dünüyle bugününün bağını kurarken kölelik geçmişinin izinden gidilmektedir. İzmir’e bağlı Hasköy, Yeniçiftlik ve Çırpı köylerinde bir yıllık katılımlı gözlem yapılarak ve derinlemesine görüşmeler yürütülerek gerçekleştrilen etnografik araştırma ile tamamlanan yüksek lisans tezinden uyarlanan bu çalışma, temsillerde yer bulan ayrımcılığı sorgulamakta Afrika diasporasının kölelik ile tarihsel ilişkisini incelemekte ve topluluğun geleneklerinde meydana gelen değişimi araştırmaktadır. Bu şekilde aynı zamanda kolektif belleğin temsiliyet, gelenek ve kimlik üzerindeki etkisi de kendini göstermektedir. Silikleşen ve kaybolan gelenekler sonucunda, Afro-Türkler arasındaki kimliklenme sürecinde birleştirici etno- kültürel kimlikten ve kolektif bellekten ziyade ten rengi sembolik anlamını korumaktadır. Çalışmada, İzmir merkezli Afrikalılar Kültür, Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği’nin gelenekleri canlandırma ve kolektif belleği tazeleme misyonu ile Afro- Türklerin etno-kültürel kimliğinin (yeniden) inşa edildiği ileri sürülmektedir.
This study issues the relationship between representations and traditions in the African-Turkish specialty with identity. The issue of identity is being studied together with representation and tradition; the African-Turkish community's day with the day, while building the link of today, goes through the trace of the slavery past. This study, adapted to the master's thesis completed with ethnographic research conducted by a year participating observations and deep discussions in the villages of Hasköy, Yeniçiftlik and Çırpı connected to İzmir, is questioning the discrimination found in the representations; it studies the historic relationship of the African diaspora with slavery and investigates the change that occurs in community traditions. In this way, the impact of collective memory on representation, tradition and identity also shows itself. As a result of silicated and lost traditions, in the process of identification between the Afro-Turkish, the unifying ethno-cultural identity and collective memory, the color of the skin preserves the symbolic meaning. The study suggests that the ethno-cultural identity of the Afro-Turkish people (rebuilt) with the mission of the Association of African Culture, Solidarity and Assistance to revive the traditions and rebuild the collective memory.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|