Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 18
 İndirme 1
Jacques Polieri: Kinetic Theatre Space
2015
Dergi:  
VLC Arquitectura
Yazar:  
Özet:

Abstract Between the First and Second World War the definition of the new type of theater building was one of the main tasks of the European Avantgarde. In its design and theoretical formulation were poets, playwrights, theater directors, architects, painters, actors, engineers... from different countries and art movements. Despite the collaboration of the leading members of the Avant-garde like Marinetti, Moholy-Nagy, Kiesler, El Lissitzky, Gropius... none of these proposals were built because of their radical and utopian characteristics. It was a young French theater director, Jacques Polieri, who became the main compiler and prompter of those proposals in postwar Europe in two issues of the French journal Aujourd´hui, art et architecture. The first of them published in May 1958, under the title “Cinquante ans de recherches dans le spectacle” collected the most important experiences in theory, scenography, technic, and theater architecture in the interwar period. Polieri worked with different architects in several projects for theater buildings, whose main feature was the mobility of all their elements and components, trying to get a dynamic experience during the performance. Those proposals related to Kinetic Art, were published in a second issue of Aujourd´hui, art et architecture entitled “Scénographie Nouvelle” in October 1963. Downloads Download data is not yet available. Author Biography Juan Ignacio Prieto López, Universidade da Coruña Juan Ignacio Prieto López (Vilalba (Lugo), 1981) Architect, Universidade da Coruña (2007). PhD “cum laude” with the thesis entitled Teatro Total: la arquitectura teatral de la vanguardia europea en el período de entreguerras in 2013. Lecturer in Architectural Desing at Departamento de Proxectos Arquitectónicos y Urbanismo, Escola Técnica Superior de Arquitectura, Universidade da Coruña, 2008-. Visiting Lecturer at the Ecole Nationale Supérieure d´Architecture de Clermont-Ferrand (2009-2014) and the Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg (2008-2014) and Master programme in Landscape Architecture organized by Fundación Juana de Vega, Universidade da Coruña and Universidade de Santiago (2012-2014). Member of the research unit pARQc (Proyecto, Arquitectura y Ciudad) and Observatorio de Espacios Escénicos. Professional work awarded and published at national level. References ARONSON, A. Theatres of the future. Theatre Journal, 1981, 4.

Anahtar Kelimeler:

0
2015
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












VLC Arquitectura

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 136
Atıf : 10
VLC Arquitectura