Amaç: Bu çalışma adolesan dönemde ekrana bağlı aktivitelerin hamstring kas uzunluğu, reaksiyon zamanı ve vücut kitle indeksi üzerine etkisini araştırmak amacıyla planlanmıştır. Yöntemler: Çalışmaya vücudun herhangi bir yerinde kas-iskelet sistemine ait akut ve kronik hastalık öyküsü olmayan 67 öğrenci alındı. Öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, bilişim ve iletişim teknoloji kullanım süreleri ve günlük bilgisayar kullanımı, günlük digital oyun oynama, günlük telefon kullanma, günlük televizyon izleme ve haftalık internet kullanım süreleri sorgulandı. Ayrıca hamstring kas uzunluğu için düz bacak kaldırma testi, reaksiyon zamanı için nelson el reaksiyon testi yapıldı. Bulgular: Çalışma 67 öğrenci ile yapıldı ve bu öğrencilerin yaş ortalamaları 16 ± 1,1 dır. Haftalık 1-13 saat internet kullanan öğrencilerin %48,6, 14-41 saat internet kullanan öğrencilerin %33 ve 42 saat internet kullanan öğrencilerin %66,6’sında hamstring kısalığı görülmüştür. Vücut kitle indeksi sonuçları değerlendirildiğinde, her gün oyun oynamayan öğrencilerin %64 normal iken,1 saatten az oyun oynayan 9 öğrenciden 5’inin düşük ve 4’ünün ise normal olduğu gözlenmiştir. 2-3 saat veya 4-5 saat oyun oynayan öğrencilerin tamamının vücut kitle indeksi normal bulunmuştur. Ancak 5 saatten fazla dijital oyun oynayan 3 öğrenciden 2’sinin obezitesinin olduğu kaydedilmiştir. Öğrencilerin reaksiyon zamanı ile bilgisayar kullanım süreleri arasında bir ilişki saptanmamıştır (p>0,05). Sonuç: Haftalık internet kullanım süresi arttıkça hamstring kısalığı görülen öğrenci yüzdesinin arttığı saptanmıştır. Ayrıca günlük 5 saatten fazla oyun oynayan öğrencilerde obezite gelişme riskinin çok yüksek olduğu tespit edilmiştir ve dijital oyun oynama süreleri ile vücut kitle indeksi arasında doğrusal bir ilişki bulunmuştur
Purpose: This study is designed to investigate the impact of screen-related activities on the hamstring muscle length, reaction time and body mass index. Methods: 67 students were taken to study with no history of acute and chronic diseases of the musculoskeletal system anywhere in the body. The social-demographic characteristics of students, data and communication technologies and daily computer use, daily digital gameplay, daily phone use, daily TV watching and weekly internet use periods were questioned. Also a flat leg lifting test for the hamstring muscle length, Nelson hand reaction test for the reaction time was performed. Results: The study was conducted with 67 students and the average age of these students is 16 ± 1.1. 48,6 per cent of students using the internet for 1-13 hours a week, 33 per cent of students using the internet for 14-41 hours and 66,6 per cent of students using the internet for 42 hours had hamstring shortcomings. According to the body mass index, 64% of students who don’t play every day were normal, while 5 out of 9 students who played less than 1 hour were low and 4 were normal. The body mass index of all students who played 2-3 hours or 4-5 hours of play was found normal. However, 2 out of 3 students playing more than 5 hours of digital gaming have been
Alan : Sağlık Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|