Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
Meta-Analysis of the Behavioral and Cognitive Effects of Interactive Video Games on K-12 Students
2019
Dergi:  
International Journal of Research in Educational Sciences
Yazar:  
Özet:

ABSTRACT A meta-analysis of the effects of Interactive Video Games (IVGs) on the behavioral and cognitive constructs of meta-cognitive knowledge, direct cognition, and regulatory skills of K-12 students was conducted using a qualitative approach based on grounded theory to address the subject of inquiry within formalized frameworks. Research results showed that a significant number of articles supported the position that IVGs help students to improve the foundations of their procedural, conditional, and declarative knowledge, with a smaller number contending otherwise. A systematic literature review, analysis of thematic content, and organization of themes led to the conclusion that IVGs have several positive and some negative effects. The positive effects include the acquisition of skills for continual development of hypothetical skills, self-regulation, better task performance (based on declarative and procedural knowledge), higher levels of concentration, improved reasoning and judgmental capabilities, increased physical arousal and competitiveness, and positive changes in attitude and behavior. Using proper intervention strategies could enhance the positive gains from IVGs. Nevertheless, it is recommended to conduct further research to determine the best strategies to optimize the positive effects of games and reduce their negative effects among K-12 school children. Keywords: Meta-Analysis, Behavior, Cognition, Interactive Video Games

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










International Journal of Research in Educational Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

International Journal of Research in Educational Sciences