Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 33
 İndirme 9
ULUSAL BASIN HABER FOTOĞRAFLARINDA ALTYAZI SORUNU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
2018
Dergi:  
Kesit Akademi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Fotoğraf tek başına bir iletişim aracı olmakla birlikte, kodlanmış mesajların daha anlaşılır olması amacıyla açıklayıcı yardımcı ögelerle desteklenebilir. Gazetelerde kullanılan haber fotoğraflarına ilişkin bu tür açıklama yazıları “fotoğraf altyazısı” olarak tanımlanmaktadır. Haber metni için fotoğraf ne ise, fotoğraf altyazısı da haber fotoğrafı için aynı öneme sahiptir. Ancak haber fotoğrafı altyazıları çoğu zaman soru işaretleriyle doludur. Makalede, günümüz gazetelerinde kullanılan haber fotoğrafı alt yazısı sorunlarına örneklerle değinerek, fotoğraf altyazısının nasıl olması gerektiği yine örneklerle açıklanmaya çalışıldı. Örneklem olarak alınan ulusal basının baskı sayısı en çok 5 gazetesinin birinci sayfa haber fotoğrafları ve bu fotoğraflara ilişkin yazılar tarandı. Bu tarama sonucu tespit edilen haber, haber fotoğrafı ve fotoğraflara ilişkin yazıların analizleri yapıldı. Fotoğraf altyazılarının (fotoğrafa ilişkin yazılar), fotoğraftaki yeri, fotoğrafla ilişkisi ve yazım kuralları açısından içerik analizleri yapıldı. Analizler sonucu tespit edilen olumlu ve olumsuz fotoğraf ve altyazıları örneklerinden yola çıkarak, nasıl olması gerektiğine ilişkin öneriler getirildi. Günümüzde ulusal gazetelerin çoğunluğunun fotoğraf alt yazısı kullanma yöntemini terk ettiği görülmektedir. Bu terk edişe özellikle birinci ve arka sayfalarda rastlanmaktadır. Renkli baskı ve photoshop tekniğinin olanaklarını da kullanarak, fotoğraf alt yazısı yerine fotoğraf çerçevesi üzerinde uygun görülen, nesnelerin görüntüsünün yer almadığı boş alanlara habere ilişkin yazıların doldurulmasıyla yerine getirilmektedir. Bu tarz bir sayfa tasarımcılığı, fotoğrafın asıl değerinin anlaşılmasını zorlaştırmakta hatta fotoğrafın anlamının kaybolmasına neden olurken haber fotoğrafı ile ilişkin yazıları birbirlerini etkisiz hale getirmektedirler. Çoğu durumda fotoğraftaki bilgi, habercilik açısından yetersiz kalır, fotoğraf altı bu durumlarda fotoğrafın sunduğu bilgiyi tamamlamasıyla, fotoğrafın değerini de artırır. İncelenen örnekler de görüldüğü gibi, gazeteler farklı bir sayfa tasarımı ya da haber verme şekli yaratmak amacıyla gazetelerdeki fotoğraf ve fotoğraf altyazısının görünümü asıl amacın dışında farklı bir görünüme dönüşmüştür. Oysaki okuyucu fotoğrafı da haber yazısı gibi açıkça anlamak ister. Fotoğrafta kim kimdir, nerede, ne zaman, ne olmuştur fotoğraf bu bilgileri vermeli ve altyazısı da açıklamalıdır. Ayrıca fotoğrafı kaydeden foto muhabirinin adı fotoğraf altında yer almalıdır. Bugün sadece haber fotoğraflarında değil haber metinlerinin çoğunluğunda gazetecinin adı bulunmamaktadır. ? Fotoğraf altyazı cümleleri yorum içermemelidir. Görüneni belirtmeli görünmeyenleri anlatmak yeni soru işaretlerini beraberinde getirebilir. ? Fotoğraf alt yazısı fotoğrafta açıklama gerektirecek duruma yanıt olmalı. Altyazı bilgisi fotoğrafta görünenlerle çelişki yaratamamalıdır. ? Özellikle uzmanlık gerektiren bilimsel ve spor terimleri ile ilgili açıklamalarda bu alanda bilgisi olanlardan yardım istenmeli. ? Fotoğraf alt yazıları ya da açıklama yazıları, fotoğrafın görünümünü bozmamalı; Fotoğrafın değerini ve anlaşılmasını güçleştirecek biçimde fotoğraf üzerine veya boşluklarına yazılar yazılmamalı. Bu tür uygulamalar fotoğrafın değerini düşürdüğü gibi sahibine karşı da etik olmayan bir davranıştır. Son aşamada sayfa tasarımcısının yetenekleri söz konusudur. Tasarım, gazetecilik sürecinin önemli bir parçası; süsleme değil, bir iletişim aracıdır. Tasarımcı boş bir gazete sayfası ve iletilmek istenilen bir fikirler mozaiği ile işe başlar. Görevi bu mozaiği düzenli anlaşılabilir bir biçimde sunmaktır. Getirilen öneriler zorunlu değil ancak uyulması sonucu gazete dediğimiz kitle iletişim aracının işlevini yerine getirmesinde başarı sağlayacak ve okuyucuya biçim ve içerik olarak nitelikli gazete sunacak önerilerdir. Anahtar Sözcükler: Fotoğraf, Gazete, Haber Fotoğrafı, Fotoğraf Altyazısı

Anahtar Kelimeler:

National Basin News Photos of the Altyasi Problem and Solution suggestions
2018
Yazar:  
Özet:

While photo alone is a communication tool, it can be supported by explanatory assistant items in order to make coded messages more understandable. Such description of news photos used in the newspapers is defined as "photo subtitles". Whatever the photo for the news text, the photo subtitle has the same importance for the news photo. But the subtitles of the news photo are often filled with questions. In the article, the news photographs used in today's newspapers, referring with examples to the subtitles problems, tried to explain again with examples how the subtitles should be. The number of publications taken as an example of the national press was scaned at the top 5 newspapers' first page news photos and articles related to these photos. This scan resulted in the analysis of the news, news photos and texts related to the photographs that were identified. The content analysis of the subtitles of the photo (photo-related texts), the location in the photo, the relationship with the photo and the rules of writing was made. The results of the analyses, based on the examples of the positive and negative photos and subtitles identified, suggested how it should be. Today, it seems that most national newspapers have abandoned the method of using photo subtitles. This is found on the first and back pages. Also using the possibilities of color printing and photoshop technology, the photo subtitles are fulfilled by filling in the information texts on the empty spaces where the image of objects is not included, which are considered appropriate on the photo frame instead of the photo subtitles. This type of page design makes it difficult to understand the original value of the photo and even causes the meaning of the photo to disappear, while the articles relating to the news photo make one another ineffective. In most cases, the information in the photo remains insufficient in terms of communication, and in these cases, the sub-photo also increases the value of the photo by completing the information that the photo provides. As the examples are seen, the appearance of the photo and photo subtitles in the newspapers, in order to create a different page design or way of reporting, has become a different appearance outside the main purpose. The reader wants to understand the picture as well as the news. Who is in the photo, where, when, what has happened, the photo should provide this information and the subtitle should also explain. The name of the photographer should also be listed under the photo. Today, not only in the news photos, but most of the newspapers do not find the name of the journalist. The ? The subtitles of the photo should not contain comments. Telling those who don’t appear to indicate the appearance can bring new question signs. The ? The subtitle of the photo should be a response to the situation that requires an explanation in the photo. The subtitle information should not be contradictory with what appears in the photo. The ? In particular, in the descriptions concerning scientific and sports terms that require expertise, the knowledge in this field should be asked for help. The ? Photo subtitles or descriptions should not disturb the appearance of the photo; not to be written on the photo or on the spaces in a way that makes it difficult to understand and value the photo. Such applications are an unethical behavior against the owner as they lower the value of the photo. In the final stage, the talent of the page designer is discussed. Design is an important part of the journalism process; it is not a decoration, it is a means of communication. The designer starts work with an empty newspaper page and a mozaic of ideas that are wanted to be transmitted. The task is to present this mozaic in a regular and understandable manner. The recommendations are not mandatory, but the results of compliance are the recommendations that will succeed in performing the function of the public communication tool we call the newspaper and will provide the reader with a qualified newspaper as form and content. Keywords: photo, newspaper, news photo, photo subtitle

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Kesit Akademi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.037
Atıf : 1.579
Kesit Akademi Dergisi