Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 10
On Dokuzuncu Yüzyıl Osmanlı Okuruna Sunulan Âsâyiş-Bahş Bir Roman:Esrâr-ı Cinâyât
2013
Dergi:  
Dil ve Edebiyat Araştırmaları
Yazar:  
Özet:

Ahmet Midhat Efendi, sadece edebiyat değil pek çok alanda söz söyleyebilen velûd bir kaleme sahip oluşuyla XIX. yüzyıl Osmanlı kültür hayatının en çarpıcı münevver portresidir. Din, felsefe, tarih gibi alanlarda da eser veren Ahmet Midhat, II. Abdülhamid döneminin sosyal ve kültürel hayatını, siyasî ve iktisâdî atmosferini yansıtan bir yazar olarak da öne çıkar. Bu makale ise Türk edebiyatının ilk “yerli” polisiye romanı, Esrâr-ı Cinâyât’ın yazıldığı II. Abdülhamid döneminde, Osmanlı hukukunun Batılı hukuk normlarıyla yeniden düzenlenişinin romandaki yansımalarını konu edinmiştir. Ahmet Midhat’ın müstantik Osman Sabri, hafiye Köse Necmi gibi adlî kahramanları; Kalpazan Mustafa, Hediye Hanım, Halil Sûrî, Mecdeddin Paşa gibi suçluları, XIX. yüzyıl Osmanlı toplumunun suç ve ceza algısını yansıtan niteliktedir. Müslüman bir genç kız olan Peri’nin öldürüldüğü Öreke Taşı cinayetinin aydınlatılma sürecinde dolandırıcılık, kaçakçılık, kalpazanlık, tecavüz, fuhuş gibi diğer suçlara da görünürlük kazandıran Ahmet Midhat, intiharı da suç kapsamında değerlendirir. II. Abdülhamid dönemindeki Batılı hukukî düzenlemelerin gerekliliğinin altını çizen Esrâr-ı Cinâyât, aynı zamanda Kalpazan Mustafa’nın suça sürüklenişiyle yitirdiği haysiyetini, İstanbul halkının gözünde güçlü bir yazara dönüşerek, yeniden kazanışının da öyküsüdür.

Anahtar Kelimeler:

The 19th Century Roman: A Roman: A Roman: A Roman: A Roman: A Roman: A Roman: A Roman
2013
Yazar:  
Özet:

Ahmet Midhat Efendi, not just literature, has a well-known pen that can be spoken in many fields in the XIX century. It is the most impressive portrait of the century's Ottoman culture. In the fields of religion, philosophy, history, as well as in the fields of religion, philosophy and history, Ahmet Midhat, II. He also highlights the social and cultural life of the Abdülhamid period as a writer who reflects the political and economic atmosphere. This article is the first "local" police novel of Turkish literature, where Esrâr-i Cinâyât was written. During the period of Abdülhamid, he discussed the reflections in the novel of the reorganization of the Ottoman law with the Western law norms. The judgment heroes such as Osman Sabri, Hafiye Köse Necmi; Kalpazan Mustafa, Hediye Lady, Halil Sûrî, Mecdeddin Pasha, XIX. The century is a character that reflects the perception of crime and punishment of the Ottoman society. In the process of enlightenment of the murder of a Muslim young girl, Peri, the Öreke Stone, who has made visible other crimes such as fraud, trafficking, harassment, rape, and corruption, Ahmet Midhat, the suicide is also considered a crime. and II. Esrâr-i Cinâyât, which underlines the necessity of Western legal arrangements in the period of Abdülhamid, is also the story of his regaining, turning into a powerful writer in the eyes of the people of Istanbul, the prestige of Kalpazan Mustafa's crime drive.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Dil ve Edebiyat Araştırmaları

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.982
Atıf : 2.991
2023 Impact/Etki : 0.106
Dil ve Edebiyat Araştırmaları