Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 20
 Görüntüleme 22
 İndirme 5
X, Y, Z Kuşaklarının Çocukluk Oyunlarının İncelenmesi
2019
Dergi:  
FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Oyun, çocuğun sağlıklı gelişmesi ve öğrenmesinde önemli bir role sahiptir. Teknoloji ve dijitalleşmenin gelişmesi insan yaşamında birçok değişikliğe yol açmıştır ve farklı kuşaklarda çocukların oynadığı oyunlar bu değişimden etkilenmiştir. Bu çalışmada da belli bir kuşakta doğmuş ve çocukluğunu o kuşağın içinde geçirmiş bireylerin oyuna bakışlarını, oynadığı oyunları, oyun oynadığı mekanları ve materyalleri inceleyerek kuşakların oyun benzerlik ve farklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminden durum çalışması deseni ile yapılan araştırmanın çalışma grubunu 2018- 2019 eğitim öğretim yılında eğitim gören okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencileri ve aile bireyleridir. Çocukluğunu 1960-1980 yılları arasında geçirmiş büyükanne ve büyükbabalar X kuşağını, çocukluğunu 1980-2000 yılları arasında geçirmiş anne ve babalar Y kuşağını, çocukluğunu 2000 yılından sonra geçirmiş öğrencilerin kendileri Z kuşağını oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu soruların yer aldığı form ile toplanmıştır. Çalışmanın sonucuna göre X kuşağı oyunu çocuk işi ve çocuğun ihtiyacı olarak görürken, Y ve Z kuşağı eğlendirici faaliyet olarak tanımlamıştır. X, Y, Z kuşaklarının üçünde de saklambaç ve mendil kapmaca tercih edilen oyunları oluştururken Z kuşağının oyun tercihleri arasında bilgisayar oyunları ve televizyon izlemek gibi aktivitelerin de yer aldığı görülmüştür. X ve Y kuşağının oyun materyallerinde çamur, toprak, taş, çubuk, sopa gibi doğal malzemeler bulunurken Z kuşağında doğal oyun materyallerin yerini oyuncaklar, bebekler, boya kalemleri gibi endüstriyel ve yapay oyun materyalleri yer almıştır. X ve Y kuşağının oyun alanlarını açık alanlar, Z kuşağının oyun alanlarını kapalı alanlar oluşturmuştur.

Anahtar Kelimeler:

Investigation Of Childhood Games In The Lives Of X, Y, Z Generations
2019
Yazar:  
Özet:

Play has an important role in the healthy development and the learning of the child. The development of technology and digitalization has led to many changes in human life. Type of plays children are involved from different generations has been influenced by this change. This study was carried out to examine the perceptions and experiences of people from different generations (X, Y, and Z Generations) about their childhood plays in terms of types, materials, and playgrounds they preferred in their childhoods. In this research, case study which is one of the qualitative research methods was used. The data were collected from the pre-service early childhood education teachers, their parents, and their grandparents throughout the 2018-2019 academic year. X generation includes the people lived their childhoods during the 1960-1980 years. Y generation includes the people lived their childhoods during the 1980-2000 years. Z generations includes the people lived their childhood since 2000 years. Data was collected via semi-structured interview form developed by the researcher. According to the results of the study, while generation X evaluated the play as child’s work and the need of the child, generation Y and Z defined it as entertaining activity. While hide and seek, handkerchiefs were the most preferred plays in all three generations, it was seen that generation Z was involved in activities such as computer games and watching television. While the play materials of generation X and Y were natural materials such as mud, soil, stones, sticks, sticks, industrial, Z generation mentioned from artificial play materials such as toys, dolls, crayons. While the X and Y generations choose open playgrounds, it seen that the Z generation prefers indoor playgrounds more.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; İlahiyat; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 897
Atıf : 2.184
2023 Impact/Etki : 0.022
FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi