Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 37
 İndirme 5
HENRY DAVİD THOREAU’NUN DOĞA ALGISI
2020
Dergi:  
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Derin Ekoloji Akımının ilk öncülerinden biri de Henry David Thoreau’dur. Thoreau, Ekolojik sisteme bireysel üyeliğini Walden Gölü kıyısındaki bir biyo bölgede kendisinin inşa ettiği kulübede iki yıl, iki ay süreyle tek başına yaşayarak kanıtlamaya çalışmıştır. Merkezileşme hiyerarşisi ve hükümranlığının emirlerine direnen Henry David Thoreau’nun Walden Gölü kıyısında yeni bir hayat kurmaya karar verdiğinde doğa ile insan ilişkileri çerçevesinde kesinleşmiş kanaatleri vardır. Ömür sürdüğü 1800’li yılların Amerika Birleşik Devletlerinde bir davette özenle hazırlanmış mükellef bir sofradan, ev sahibinin soğuk nezaketi ve toplumsal kuralların etkisiyle aç kalkarken, Walden Gölü kıyısındaki barakasında sıçan eti yemek bile onun için çevreyle bütünleşmek için tercih edilebilecek bir özgürlüktü. Üstelik doğada var olan besin zinciri sıralamasını hiçe sayarak tadını beğenmediği bu eti yemeyi normal kabul etmiş, kendince doğanın insanlara dayattığı yapıyı esas almıştı. Henry David Thoreau, toplumsal kural ve kabulleri reddeder. Onun eleştirilerinden din kurumu da nasibini alır. Hıristiyanlık, insan topluluklarınca gelişmiş bir toprak işleme yöntemini öğütlediği için kabul görmüştür. Hıristiyan olmakla insanlar dünya için bir aile konağı, öbür dünya için bir aile mezarlığı inşa ettikleri düşüncesindedir. O, ilkel çağlardaki hayat tarzının basitliği ve yalınlığının insana doğanın sahibi değil, misafiri olduğu gerçeğini anlattığı fikrindedir. Henry David Thoreau, lüks konut talebi ve modanın gereksizliği üzerinde ısrarla durur. Maymunca bir eğilim olduğunu düşündüğü modayı, sefahat düşkünü olanların yarattığı kanaatindedir. Kendini doğayla uyumlu olarak geliştirme, daha fazla kitap okuma fırsatı bulabilmek ve zaman kazanmak için odasındaki üstü mermer kaplı komodinini çöpe atar. O böylelikle komodinin üzerindeki tozu almak ve temizlemek külfetinden kurtulmanın yanı sıra boşa harcanacak bir zamanı kazandığını ve gereksiz bir eşyayı hayatından çıkardığına inanmaktadır. Walden Gölü kıyısında yaşamaya başlamakla insanın istediği takdirde kalın giysilerle, modern ve konforlu evlere ihtiyacı olmadan, çok ucuz maliyetlerle tabiat ile iç içe yaşanabileceğini ispata kalkışmıştır. O bu yolla, sade bir hayat sürecek, doğayla uyum içinde olacak daha fazla kitap okuyacak ve kendisini geliştirmeye fırsat bulacaktır. Zamanı kendisi planlayarak boşa harcamayacak, iyi yaşayacak ve kendini ruhen geliştirip olgunlaşacaktır.

Anahtar Kelimeler:

HENRY DAVİD THOREAU’NUN DOĞA ALGISI
2020
Yazar:  
Özet:

One of the first pioneers of the Deep Ecological Stream is Henry David Thoreau. Thoreau has tried to prove his individual membership in the Ecological System by living alone for two years, two months in a club he built in a bio area on the Walden Lake. When Henry David Thoreau, who resists the order of centralization and domination, decides to build a new life on the Walden Lake coast, he has defined the relationships between nature and man. While he was hungry from a carefully prepared meal in an invitation in the 1800s of the United States, the host was hungry under the influence of the cold kindness and social rules, even eating rats' meat in the bark on the Walden Lake was a preferable freedom for him to integrate with the environment. Furthermore, he accepted that meat that he did not like to eat without considering the nutritional chain rankings that existed in nature, based on the structure that nature imposed on humans. Henry David Thoreau rejects social rules and acceptance. The criticism of the religious body takes its fate. Christianity has been accepted because human communities encourage a advanced method of land processing. As Christians, people think they build a family cemetery for the world, a family cemetery for the other world. It is in the idea that the simplicity and simplicity of the lifestyle in the primitive ages tells man the fact that it is not the owner of nature, but the guest. Henry David Thoreau insists on luxury housing demand and the unnecessity of fashion. The monkey is a fashion that he thinks is a tendency, in the creation of those who love selfishness. It throws the upper marble-covered comodine in its room to develop itself in harmony with nature, to find the opportunity to read more books and save time. He thus believes that in addition to getting rid of the dust and cleaning on his comode, he has gained a time to be wasted and he has removed an unnecessary thing from his life. With starting to live on the Walden Lake coast, the man has tried to spate that if he wants, he can live inside with nature, with thick clothes, without the need for modern and comfortable houses, with very cheap costs. In this way, he will live a simple life, be in harmony with nature, and will read more books and find the opportunity to improve himself. He will not waste time planning himself, he will live well, and he will develop and mature himself in spirit.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 985
Atıf : 2.141
2023 Impact/Etki : 0.116
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi