Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 50
 İndirme 16
Designing a Teachable Agent System for Mathematics Learning
2017
Dergi:  
Contemporary Educational Technology
Yazar:  
Özet:

Learning-by-teaching has been identified as one of the more effective approaches to learning. Recently, educational researchers have investigated virtual environments in order to utilize the learning-by-teaching pedagogy. In a face-to-face learning-by-teaching situation, the role of the learners is to teach their peers or instructors. In virtual environments, learners take an active role by teaching a computer agent, which is referred to as Teachable Agent (TA). Although the current TA systems have shown their effectiveness on students’ learning, there are some challenges associated with learner-computer interaction methods. One of the most popular interaction methods between the learner and the system is a concept map approach. The learner teaches TA by creating information structures by drawing and editing their concept map. However, the learner can teach TA rather constrained topics, such as concept-related materials or causal effects. It is difficult for TA systems to be utilized in different types of learning along with concept-related areas. Therefore, new approaches or methods for communication between a human learner and TA systems are required. This project aims to suggest a virtual learning-by-teaching environment. A communication method (i.e., a symbol manipulation approach) was adopted in this system. The method facilitates the interaction between the learner and the computer agent, specifically for K-12 students’ mathematics learning. The design and development process is described, and future research areas are discussed.

Anahtar Kelimeler:

null
2017
Yazar:  
0
2017
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Contemporary Educational Technology

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 404
Atıf : 890
2023 Impact/Etki : 0.167
Contemporary Educational Technology