Sinema işitsel ve görsel duyulara aynı anda seslenebilen günümüzün en önemli sanat dalları arasındadır. Sinema ekonomik, ideolojik ve sosyolojik etki alanı ile günümüz dünya düzeninde diğer birçok alanda olduğu gibi bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçmektedir. Kitlesel fonlama bağlamında sinemanın bu değişim ve dönüşümü üçüncü sinema kuramı bağlamında çalışmamızın ana eksenini oluşturmaktadır. Kitlesel fonlama, birçok küçük ekonomik iştirakin birleşerek bir projeye yatırım yapması, ar-ge için sipariş ya da bağış adı altında girişimcilere sermaye sağlamak için fon desteğinde bulunmasına denir. Üçüncü sinema kuramı ise kültür endüstrisine ve sömürgeciliğe karşı mücadelede rol oynayan ve halkı aydınlatmakla kalmayıp harekete geçirecek devrimci bir özellik taşıyan sinemadır. Yapısı gereği ticari bir faaliyet alanı olan sinema son zamanlarda kitlesel fonlama yöntemiyle bu yönünü bertaraf etmiş ve gerçek manada bağımsız yapımların çekilmesine vesile olmuştur. Son zamanlarda bu yöntem ile kitlesel fonlama sitelerini aktif olarak kullanan kişilerin sayısı ve buna paralel olarak film sayısı artmıştır. Bu çalışmada daha özgür ve parasal kaygıdan ziyade politik önemi olan üçüncü sinema için kitlesel fonlamanın ne gibi etkiler doğurduğu anlatılmaktadır. İçerik bakımından da üçüncü sinema kuramı, kitlesel fonlama üzerinden yeniden değerlendirilmektedir.
Cinema is one of the most important branches of art today that can be spoken to hearing and visual senses at the same time. The cinema passes through a process of change and transformation, as in many other areas of today’s world order, with the field of economic, ideological and sociological influence. In the context of mass funding, this change and transformation of the cinema constitutes the main axis of our work in the context of the third cinema theory. Mass funding is the fact that many small economic entrepreneurs invest in a project together, order for R&D or donation under the name of funding to provide capital to entrepreneurs. The third film theory is a film that plays a role in the struggle against the cultural industry and the colonialism and has a revolutionary character that will not only illuminate the people and move them into action. The cinema, which is a commercial area of activity due to its structure, has recently removed this direction by the method of mass funding and has been the opportunity to withdraw independent productions in real sense. Recently, the number of people who actively use mass funding sites with this method and parallelly the number of films has increased. This study describes the effects of mass funding on the third cinema, which is more free and political than financial concerns. In terms of content, the third theory of cinema is re-evaluated through mass funding.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|