Bu araştırmanın amacı, bir köy ortaokulunda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin Etik ve Güvenlik ünitesinin dijital hikâyeleme yöntemi ile kazandırılmasının öğrencilerin erişileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desenindedir. Çalışma grubu, Van ilinin Özalp ilçesinde bulunan bir köy ortaokulunun iki adet altıncı sınıf şubesidir. Kontrol grubunda 24 öğrenci, deney grubunda ise 23 öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Etik ve Güvenlik Ünitesi Başarı Testi kullanılmıştır. Bilgi formu ile birlikte öntest olarak başarı testi uygulanmıştır. Beş hafta süren çalışmada üç haftalık deney süresince her iki grupta da aynı materyaller ve yöntemler kullanılarak ünite işlenmiştir. Kontrol grubundan farklı olarak deney grubuna üç hafta boyunca dijital hikâye senaryosu yazma ödevleri verilmiş seçilen grubun hikâyesi grup yardımıyla öğretmen tarafından Microsoft (Ms) PowerPoint yazılımında dijital hikâyeye dönüştürülmüştür ve bu hikâyeler deney grubuna izletilmiştir. Deneysel uygulamanın ardından sontest yapılmıştır. Grupların sontest ortalama başarı puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamış, ancak deney grubunun öntest ve sontest puanı arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Buna dayalı olarak Etik ve Güvenlik ünitesinde dijital hikâyeleme yönteminin kullanılmasının öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Benzer çalışmaların teknolojik altyapıya sahip köy okullarında tekrarlanması, bilgisayar laboratuvarı olan okullarda dijital hikâyelerin doğrudan öğrenciler tarafından oluşturulması, dijital hikâye senaryosu yazma ödevi verilirken her gruba farklı bir kazanımla ilgili hikâye yazdırılması ve tüm hikâyelerin dijitalleştirilmesi önerilebilir.
The purpose of this research is to study the impact of the information technology and software course in a rural high school by the method of digital narrative of the Ethics and Security unit on students’ access. The research is in the pre-test-sontest control group semi-experimental pattern. The work group is two sixth-class branches of a village high school located in the Özalp district of Van. There are 24 students in the control group and 23 students in the experiment group. As a data collection tool, Personal Information Form and Ethics and Security Unit Success Test have been used. In addition to the information form, the success test was applied. During the five-week study, three-week trial periods, the units were processed using the same materials and methods in both groups. Unlike the control group, the experiment group was given digital story script writing tasks for three weeks; the chosen group’s story was converted to digital story by the teacher with the help of the group in Microsoft (Ms) PowerPoint software, and these stories were traced into the experiment group. After the experiment, it was tested. There was no significant difference between the group’s estest average success score, but the difference between the group’s estest and the estest score was significant. Based on this, the ethics and security unit has concluded that the use of the digital story-making method has a positive impact on student success. Repeating similar studies in rural schools with technological infrastructure, creating digital stories directly by students in schools with computer laboratories, writing a digital story scenario while giving the task to each group to print stories about a different achievement and digitalize all stories.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|