Bu makalede, Fransız Akademisine kabul edilen (1980) ilk Fransız çağdaş kadın yazar, Marguerite Yourcenar’ın (1903-1978) XVI. Yy Avrupasında Rönesans dönemini anlatan ve tarihi bir eser olarak nitelendirilen, “Zenon" adı altında türkçeye çevrilen “L’Oeuvre Au Noir” (1968) adlı romanında Paracelse, Michel Sevet, Copernic, Etienne Dolet ve Leonardo da Vinci gibi XVI. Yy düşünürlerinden esinlenen ve onların görüşlerini özerk kişiliğinde birleştiren doktor, filozof, aydın, hümanist, simyacı, gezgin kurmaca roman kahramanı Zenon Ligre ‘in çocukluktan ölümüne kadar süren yaşam serüveninde kahramanın değişimi ve dönüşümü, mutlak bilgi ve kimlik arayışı, kilise ve dogmatik düşünceyle mücadelesi Algirdas Julien Greimas’ın anlatısal göstergebilimin çözümleme yöntemlerinden “eyleyenler modeli” çerçevesinde ele alınacaktır. Algirdas Julien Greimas’ın anlam ve anlamlama olgusu üzerine kurgulayarak geliştirdiği “eyleyenler modeli”, anlatı izlencesini kahramanların var olma özellikleriyle değil de yaptıkları ve işlevleriyle üstlendikleri rollerle incelemektedir. Bu çerçevede anlatı izlecesi, eyleyenler şemasında yeralan Özne/Nesne ilişkisi bağlamında irdelenecektir.
In this article, the first French contemporary writer to be admitted to the French Academy (1980) was Marguerite Yourcenar (1903-1978) XVI. In Yy Europe, the novel "L'Oeuvre Au Noir" (1968) translated into Turkish under the name "Zenon", which tells the Renaissance period and is referred to as a historic work, such as Paracelse, Michel Sevet, Copernic, Etienne Dolet and Leonardo da Vinci XVI. Inspired by Yy thinkers and combining their views in an autonomous personality, the doctor, philosopher, glorious, humanist, chemist, traveler fantasy novel hero Zenon Ligre's lifetime from childhood to death, the change and transformation of the hero, the pursuit of absolute knowledge and identity, the struggle with church and dogmatic thought, will be dealt with in the framework of the Algirdas Julien Greimas's "pursuit model" of the methods of interpretation of the narrative indication. Algirdas Julien Greimas’s “super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super-super. In this context, the story will be followed by those who act in the framework of the self-righteous relationship.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|