'Sanat toplumun hayat damarlarından biridir' sözü sanat ve sanatçıdan yoksun bir toplumun olamayacağının kanıtı niteliğindedir. Sanat insanlıktan, toplumdan, çevreden beslenerek yaratıcılıkla harmanlanarak ortaya koyulan eylemdir. Aynı zamanda bilim ve tekniğin yanı sıra söylenenin ötesinde, yeni bir biçim ortaya koyar, bilinen biçimleri, sesleri, renkleri dönüştürür. Bu nedenle sanat, sanatçı ve sanat eserleri toplumun her yönden gelişmesi, kalkınması için araç olarak kullanılmaktadır. Toplumun siyasi, ekonomik, sosyal durumunu yansıtması hatta yönlendirmesi özelliğiyle bu çalışmanın konusunu sanatın bir dalı olan fotoğraf oluşturmaktadır. Gündelik hayatın içinde yaşananların konusunu oluşturduğu fotoğraf, mimari ile de beslenmektedir. Ayrıca fotoğraf, zamanla değişime uğrayan İstanbul mimarisinin tarihine de ışık tutmaktadır. Bu dogrultuda araştırmada, değişen İstanbul’da mekân kavramı ve algısının fotoğraf üzerinden irdelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında dönemin toplumsal, ekonomik, kültürel koşullarının izlerini ayrıntılı sunması sebebiyle alanında önemli bir isim olan Ara Güler‘in 1950-1995 yillari arasındaki mekan odaklı İstanbul fotoğrafları incelenmiştir.
The word "art is one of the life vessels of society" is a proof that there is no society without art and artist. Art is an action presented by food from humanity, society, the environment, mixed with creativity. At the same time, beyond science and technology as well as what is said, it reveals a new form, turns known forms, sounds, colors. Therefore, art, art and works of art are used as a tool for the development of society in all directions. With the characteristic of reflecting the political, economic, social situation of society and even directing the subject of this work, the image is a branch of art. Photographs that make up the subject of the day-to-day life are also feeding with architecture. The photo also brings light on the history of the Istanbul architecture that has changed over time. In this dogrult study, the aim of changing the concept of space and perception in Istanbul is to be drawn up by photo. In the framework of the study, the social, economic, and cultural conditions of the period were presented in detail due to the study of the site-focused Istanbul photographs of Ara Güler, an important name in the field between the 1950-1995 years.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|