Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 18
The Emergence of Ottoman Music and Local Modernity
2019
Dergi:  
YILLIK: Annual of Istanbul Studies
Yazar:  
Özet:

By the turn of the eighteenth century this Ottoman musical ‘renaissance’ involved also musical theory and notation (with Osman Dede and Cantemir). A fuller development of the new conceptions of usul and melody emerged in the generation after Cantemir (with Zaharya, Haham Musi, et al.). This new music involved a synthesis of Persian, Turkic, and Byzantine elements. The entrance of non-Muslims—notably Greek cantors (psaltes)—into courtly composition and performance brought with them some techniques of Byzantine music, seen even two generations earlier in Itri’s Naat-ı Peygamberi. While Byzantine music lacks an usul system per se, it had a richly developed melodic line, which increased in complexity toward the end of the seventeenth century (e.g. Itri’s contemporary, Petros Bereketis [1665–1725], who was evidently familiar with Ottoman music). The stylistic emphasis of Ottoman music was now on an inward turning fusion of secular and mystical styles, including secularized allusions to the music of the Greek church. At the same time the leading Greek church composers began to incorporate elements from secular Ottoman music. This became the musical manifestation of the “locally generated modernity” of the long eighteenth century—to which both Mevlevi dervishes and non-Muslim elites contributed—and left its imprint on Ottoman music throughout much of the nineteenth century as well.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










YILLIK: Annual of Istanbul Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

YILLIK: Annual of Istanbul Studies