Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 87
 İndirme 11
MENGÜ ERTEL’İN TİYATRO AFİŞLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
2020
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Tasarımcının görsel dünyası bir öge olarak görüntü ve tipografinin kullanılmasında çok etkili olmaktadır. Tasarımcı afiş tasarlarken toplumsal bir bilinçlendirmeyi de beraberinde getirir. Tiyatro afişlerinin en önemli özelliği tasarlandığı oyun için belki de toplumla ilk kontak kurduğu andır. Bu bilinçle tasarımcı afiş tasarlarken bir bakıma toplumun ve tiyatro oyununun kodlarını çözmüş olmalıdır. Mengü ERTEL’in tiyatro afişlerinde kullandığı görüntü ve tipografinin inceleneceği bu çalışmada, afiş tasarımları tiyatro oyunları için neden önemlidir? sorusuna cevap verilerek afiş tasarımlarında kullanılan görüntü ve tipografi ögesinin seyirciye ulaşma ve algılanmasındaki önemi vurgulanacaktır. Bu çalışmada Mengü ERTEL’in yapmış olduğu tiyatro afişlerinin tasarım incelenmesi afiş değerlendirme ölçütlerine göre yapılarak ulaşılan sonuç ve öneriler ile bu konu ile ilgili yapılacak olan araştırmalara ışık tutacak bilimsel ve görsel bir algı dünyası oluşturmak amaçlanmaktadır. Bu çalışma; Keşanlı Ali Destanı, Deli İbrahim, Doğrular, Gol Kralı ve Aslan Asker Şvayk tiyatro afişlerinin incelemesi ile sınırlıdır. Bu sınırlandırmanın sebebi, Mengü ERTEL’in afiş tasarımlarının ağırlıklı olarak tiyatro afişlerinden oluşuyor olmasıdır. Afiş tasarımları kullanılan görsel imge, tipografi, mesaj-imge bütünlüğü, sözsel hiyerarşi ve mesajların derinlik ve uzmanlık gerektirdiği yapılardan oluşuyor olması, araştırmada seçilmesine olanak tanımıştır.

Anahtar Kelimeler:

A review of MANGU ERTEL'S THEATRE AFICS
2020
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

The visual world of the designer is very effective in the use of image and typography as an object. The designer also brings a social awareness with the design of the poster. The most important feature of the theatrical posters is the moment when the game is designed for the first contact with the community. With this consciousness, the designer must have solved the codes of the society and the theatre game in a way when designing the poster. In this study that will study the image and typography that Mango ERTEL uses on the theatrical posters, why is the poster designs important for theatrical games? The answer to the question will emphasize the importance of the image and typography objects used in the poster designs to reach and perceive the audience. The aim of this study is to create a scientific and visual perception world that will keep the light of the research that will be carried out on this subject by performing the design of the theater posters made by Mengü ERTEL according to the posters assessment criteria. This work is limited to the review of the Discovered Ali Destanı, Crazy Ibrahim, Truths, Gol King and Lion Soldier Swayk theatre posters. The reason for this limitation is that Mango ERTEL’s poster designs consist mainly of theatrical poster. The graphic designs used consist of visual image, typography, message-image integrity, verbal hierarchy and structures that requires depth and expertise of the messages, allowed to be selected in the research.

Anahtar Kelimeler:

A Review On Mengu Ertel's Theater Posters
2020
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

The visual world of the designer is very effective in using image and typography as an element. When designing banners, designers bring about social awareness. The most important feature of theater posters is perhaps the first time he made contact with the society for the game he designed. With this awareness, the designer must have decoded society and theater in a way when designing posters. In this study, the images and typography used by Mengü ERTEL in theater posters will be examined. Why are poster designs important for theater plays? By answering the question, the importance of image and typography used in poster designs in reaching and perceiving the audience will be emphasized. In this study, the design examination of the theater posters made by Mengü ERTEL will be conducted according to the poster evaluation criteria and results and suggestions will be created and a world of scientific and visual perception will be created to shed light on the researches on this subject. This work; Keşanlı Ali Epic, Mad Ibrahim, Confirms, King of Goals, and Lion Soldier Şvayk are limited to the examination of theater posters. The reason for this limitation is that the poster designs of Mengü ERTEL consist mainly of theater posters. Poster designs used in the visual image, typography, message-image integrity, verbal hierarchy and the structure of the messages that require depth and expertise, has prepared the opportunity to be selected in the research.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.759
2023 Impact/Etki : 0.075
Asos Journal