Din istismarı, her dinde ve her dönemde var olabilen negatif bir niteliktir. Tarihsel süreçte semavi din mensupları olan Yahudi ve Hristiyanlar’da olan bu olgu, İslam dini mensupları için de söz konusudur. Müslümanların ezici çoğunluğu tarafından onaylanmasa da, bu tür oluşumların temel düşünce yapıları, Kur’an ve hadis kaynaklı inanç ilkelerinin istismarı üzerine kurulmuştur. İslam düşünce tarihinde geniş kapsamlı şiddete başvurmayı benimseyen ve bunu da dini nasların bir gereği olarak gören kesim, kendilerini genellikle Selefilik düşüncesine nispet etmişler ve referanslarında bu ekole mensup kimseleri göstermişlerdir. Davranış ve tutumlarına gerekçe olarak da, tevhid ilkesine olan bağlılıklarını dile getirmişlerdir. Bu haliyle dini istismar eden radikal örgütlerin kendilerine özgü teolojik altyapıları olduğu görülmektedir. Ekseninde oluşan bu itikadi arkaplan, kelam ilminin doğrudan ilgi alanına girmektedir. Söz konusu örgütlerin dini kavramlara sarılırken, genellikle Eş’arîlik ve Mâtürîdîlik ekseninde oluşan Ehl-i Sünnet anlayışından farklı bir yaklaşım sergiledikleri görülmektedir.
Religious abuse is a negative attribute that can exist in every religion and in every era. This phenomenon in the Jews and Christians who are members of the Semavi religion in the historic process is also concerned with members of the Islamic religion. Although it is not approved by the vast majority of Muslims, the basic thinking structures of such formations are based on the abuse of the principles of the Qur’an and the Haddad-based faith. The part who adopts the application to widespread violence in the history of Islamic thought, and who sees this as a must of religious ideas, often compared themselves to the thought of Selephism and in their references showed those who belong to this school. Their behavior and attitude, as well as their commitment to the principle of Tevhid, were justified. In this way, the radical organizations that exploit religion appear to have their own theological infrastructure. This is the form of the axis, the background, which enters the direct area of interest of the curl. While these organizations are embraced in religious concepts, they often show a different approach from the Ehl-i Sünnet concept that is formed in the axis of Ehl-i Sünnet and Maturity.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|