Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 46
 İndirme 12
The relationship between problematic online game usage, depression, and life satisfaction among university students
2021
Dergi:  
Educational Process: International Journal
Yazar:  
Özet:

Background/purpose – In this study, the relationship between problematic online game usage, and depression and life satisfaction levels of university students was examined. Materials/methods – The research was conducted according to the relational screening model, with a sample consisting of 401 university students. The research data were obtained using the Beck Depression Inventory, the Problematic Online Game Use Scale, the Contentment with Life Assessment Scale, and a Personal Information Form prepared by the researchers. The data obtained were analyzed using Pearson Correlation Analysis, Independent Sample t-test, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA). Results – The results of the study show that the relationship between students’ use of problematic online games and their depression levels to be moderately positive, and revealed a low-level, negative relationship between life satisfaction levels. In addition, students’ problematic online game use, depression, and life satisfaction levels were analyzed according to the variables of gender and grade level, and statistically significant differences were found to exist between them. Conclusion – The study’s results revealed that as the use of problematic online games increased, the university students’ depression levels increased in parallel, and that the depression levels of female students were higher than for their male counterparts. Lastly, it was observed that as the university students’ use of problematic online games increased, their life satisfaction levels decreased.

Anahtar Kelimeler:

null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Educational Process: International Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 202
Atıf : 372
2023 Impact/Etki : 0.298
Educational Process: International Journal