İnsan sürekli oluş içindedir. Bitkisel, duyarlı, entelektüel ve istemli güçlerini ancak nesnelerle temasa geçerek geliştirir. Böylece insan vücudu, en karakteristik özelliği beslenme olan bir dizi süreçte, etrafını saran şeylerden yararlanarak mükemmelliğine ulaşır. Burada tam olarak doğaya sahip öğelerimiz olduğu için bunu anlamak zor değil. Daha da gizemli olan şey, çok farklı olan ruh ile şeyler, ruh ile madde arasındaki ilişkidir. Tüm güçlükler bilgi üzerinde odaklanır, çünkü bilgi sayesinde nesneler olağanüstü bir şekilde bizim olur ve adeta ruhumuzun devamlılığını besler. Bilgi sorunu, insanın bildiği süreci keşfetmekten çok, hem ruhun hem de nesnelerin bilişsel eyleme neden olmada oynadıkları rolleri belirlemekten ibarettir. Tüm oluş, dört nedenin etkileşimiyle açıklanır; maddi, resmi, verimli ve nihai. Skolastikler, genel olarak, bilişsel eylemin maddi nedeninin duyu ya da akıl olduğunu savunmada hemfikirdir. Yasal neden sırasıyla duyulur türler ve akledilir türler ve nihai neden, doğal olarak insana bağlı olan mükemmelliktir. Anlaşmazlık, İskoç metinlerinin temeli, ihtilafın temel noktaları olduğunda başlar. Bu, Duns Scotus'un bilgi sorununun çözümüne teorik katkısına işaret etme fırsatı sağlayacaktır.
İnsan sürekli oluş içindedir. Bitkisel, duyarlı, entelektüel ve istemli güçlerini ancak nesnelerle temasa geçerek geliştirir. Böylece insan vücudu, en karakteristik özelliği beslenme olan bir dizi süreçte, etrafını saran şeylerden yararlanarak mükemmelliğine ulaşır. Burada tam olarak doğaya sahip öğelerimiz olduğu için bunu anlamak zor değil. Daha da gizemli olan şey, çok farklı olan ruh ile şeyler, ruh ile madde arasındaki ilişkidir. Tüm güçlükler bilgi üzerinde odaklanır, çünkü bilgi sayesinde nesneler olağanüstü bir şekilde bizim olur ve adeta ruhumuzun devamlılığını besler. Bilgi sorunu, insanın bildiği süreci keşfetmekten çok, hem ruhun hem de nesnelerin bilişsel eyleme neden olmada oynadıkları rolleri belirlemekten ibarettir. Tüm oluş, dört nedenin etkileşimiyle açıklanır; maddi, resmi, verimli ve nihai. Skolastikler, genel olarak, bilişsel eylemin maddi nedeninin duyu ya da akıl olduğunu savunmada hemfikirdir. Yasal neden sırasıyla duyulur türler ve akledilir türler ve nihai neden, doğal olarak insana bağlı olan mükemmelliktir. Anlaşmazlık, İskoç metinlerinin temeli, ihtilafın temel noktaları olduğunda başlar. Bu, Duns Scotus'un bilgi sorununun çözümüne teorik katkısına işaret etme fırsatı sağlayacaktır.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|