Popüler kültür olgusu, bir yandan küresel ekonomilerin günümüzde geldiği ilişkiler boyutu ile öte yandan dijital medya çağının yakınsak ilişkileri içinde farklı boyutlar kazanarak yeniden üretilmeye devam etmektedir. Bu farklı boyutlar, ağırlıklı olarak Amerikan kültürünün hakimiyeti yerine farklı coğrafyalardan da kültürel akışların ve kültür endüstrilerinin ortaya çıkmasıyla oluşmaktadır. Bunun bir örneği olarak, bir Uzakdoğu ülkesi olan Güney Kore bugün artık uluslararası alanda kültürel akışları ve kültür endüstrilerini yönlendirdiği üzerine tartışılmaya başlanan bir ülke konumundadır. Türkiye açısından da Kore dizileri, daha çok adapte edilerek oynatılması sayesinde ve hatırı sayılır bir şekilde dizilerin hayran kitlesinin ortaya çıkmasıyla oldukça ilgi çekmektedir.
The popular cultural phenomenon, on the one hand, with the size of the relations that the global economies come today, on the other hand, continues to be re-produced by gaining different dimensions within the close relations of the digital media age. These different dimensions are formed by the emergence of cultural flows and cultural industries from different geographies, rather than the domination of American culture. As an example of this, South Korea, a Far East country, is now a country that is beginning to be discussed on its cultural flows and cultural industries in the international scope. From the Turkish point of view, Korean series, thanks to their more adapted play and remarkably much interest with the appearance of the fans of the series.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|