Modernizmden bu yana gelişen ve sürekli yön değiştiren sanat Marcel Duchamp’ın Pisuarı ile kökten değişime uğramıştır. Bu değişimle birlikte ilerleyen dönemlerde performans, enstalasyon, Land-Art/Toprak Sanatı gibi birçok yeni sanat anlayışının ortaya çıkmasıyla mekânın, zamanın ve izleyicinin dahil olduğu yeni sanatsal eylemler/sanat eserleri ortaya çıkarmıştır. Bu makalede Günümüz önemli sanatçılarından Anish Kapoor’un farklı malzemeleri/nesneleri, enstalasyon ve çevreyi dahil ettiği eserlerinde, sanat anlayışını ve eserlerini incelemeye yönelik olup toplamda üç ana başlıkta değerlendirilmiştir. Kapoor’un farklı nesneleri kullandığı eserlerden örnekler verilerek beslendiği kültürden ve eserlerinde anlatmak istediği kavramlardan yararlanılarak ve eserleri dönem dönem derinlemesine incelenerek açıklanmaya çalışılmıştır. Malzeme olarak kullandığı toz pigment ile Hint kültürün izlerini taşımasının yanında kullandığı renkler ile eserlerin mistik yönü de irdelenmiştir. Modernizm ve Postmodernizm dönemindeki sanatçıların bazılarından etkilenerek özelliklede Joseph Beuys’dan etkilenerek yapmış olduğu enstalasyonlar, sanatçının sadece heykeltıraş olmadığını göstermiştir. Kullandığı malzemelerin yalınlığıyla minimalist sanatçı olarak anılmasına karşın, aynı zamanda mimari eserler de üretmesiyle mimarlık yönü de eserlerinde incelenmiştir. Aynalı eserleriyle sık sık gündeme gelen Kapoor, farklı nesneleri ve farklı kültürleri bir araya getiren eserlerinde vantablack ismini verdiği yeni bir boya ile uyguladığı yüzeylerde şaşırtıcı etkide olay olmayı başarmasının yanı sıra vantablack boyanın patentini almasıyla da başka bir tartışmayı beraberinde getirmiştir. Kapoor’un ilk dönem eserlerinden heykellerine, performatif işlerinden mimari yapılarına kadar eserlerin hem kültürel hem de kavramsal nitelikte dönemine damgasını vuran birçok eserlerden örnekler verilmiştir.
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|