Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 57
 İndirme 13
Underlying Factors of Problematic Online Gaming Behavior: Age, Intensity, and Genre
2018
Dergi:  
Addicta: The Turkish Journal on Addictions
Yazar:  
Özet:

Modern games offer rich user experiences through the inclusion of multimedia, increased mobile capabilities, high fidelity interfaces, and increased accessibility. Since games are integrated into a wide variety of environments, their effects on people’s lives may exhibit a myriad of difference and may sometimes lead to problems that project into real life. In this study, we attempted to understand the problematic online game use of a group of gamers by examining a series of psychological, physical, and demographical factors. We reached the participants through the help of a fan page on a popular social networking site, surveying them online and conducting interviews with volunteers. The results showed that age, game genre, and excessive playing had significant effects on problematic online game usage. Among all age categories, elementary school aged gamers reported higher frequencies of losing self-control while playing. Among all genres, gamers who prefer Massive Multiplayer Online Role-Playing Games were found to experience more problems related to euphoria and conflict. On the other hand, the gamers in this study were aware of the fact that they spent excessive amounts of time playing games as well as the negative effects that playing too much had on their real lives. These excessive gamers also reported conflicts, failure to control themselves, and health related problems.

Anahtar Kelimeler:

null
2018
Yazar:  
0
2018
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Addicta: The Turkish Journal on Addictions

Alan :   Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 373
Atıf : 761
2023 Impact/Etki : 0.186
Addicta: The Turkish Journal on Addictions