Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 11
RENK, SINIF VE CİNSİYET: ASGHAR FARHADİ SİNEMASINDA KADININ TOPLUMSAL İNŞASI VE ÖTESİ
2023
Dergi:  
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma, İran sinemasının uluslararası alanda bilinirlik kazanmasında payı olan Asghar Farhadi'nin filmlerini, kadın temsili açısından karma yöntem yaklaşımı ile incelemiştir. İçerik analizine dayalı nicel veriler, metin analiziyle derinleştirilerek Asghar Farhadi filmlerinde kadınlığa yüklenen olumlu ve olumsuz anlamlar tartışılmıştır. Araştırma, filmlerdeki tüm başrol kadın karakterlerin ataerkil toplum yapısı içinde belirlenen iktidar ilişkileri çerçevesinde, ev işlerinden ibaret bir hayat sürdüren, pasif karakterler olarak tasvir edildiğini ortaya koymuştur. Kadın karakterler, ekonomik ve duygusal olarak erkeklere bağımlı bireyler olarak temsil edilerek, İranlı kadınların ataerkil düzendeki toplumsal konumu sorgulanmıştır. Filmlerde açık renkli kostüm giyen başrol kadın karakterlerin “namuslu kadınlar” olarak, koyu renkli kostüm giyen kadın karakterlerin “ahlaksız kadınlar” olarak temsil edildiği görülmüştür. Bu bulgular, İran toplumunda geleneksel olarak kadınlara atfedilen rollerin renk tonları üzerinden pekiştirildiğini göstermiştir

Anahtar Kelimeler:

Color, Class, and Gender: The Social Construction Of Women and Beyond In Asghar Farhadi Cinema
2023
Yazar:  
Özet:

This study interrogates the films of Asghar Farhadi, who contributed to the international prominence of Iranian cinema, with a mixed-method approach in terms of women's representation. Quantitative data based on content analysis were deepened by textual analysis to negotiate the positive and negative meanings attributed to femininity in Asghar Farhadi's films. The research disclosed that all the female lead characters in the films are portrayed as passive characters who spends her days doing chores within the framework of the power relations determined by the patriarchal social structure. The social position of Iranian women in the patriarchal order was questioned by representing the female characters as economically and emotionally dependent on the males. It is discovered that the female lead characters wearing light-colored costumes are depicted as "honorable women", whereas the female lead characters wearing dark-colored costumes are depicted as "immoral women". These results demonstrated that the roles traditionally attributed to women in Iranian society were reinforced through the color tones.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 597
Atıf : 3.364
2023 Impact/Etki : 0.241
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi