Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 54
 İndirme 20
TÜRK FLÜT LİTERATÜRÜNDEN ELEKTRO-AKUSTİK ESER ÖRNEĞİ: BİÇİMSİZ YANSIMALAR
2019
Dergi:  
Çukurova Araştırmaları
Yazar:  
Özet:

1950’lerden sonra klasik batı müziğinde ortaya çıkan elektro-akustik müzik günümüz Türk bestecileri tarafından da tercih edilen bir türdür. Bu müzik türünde akustik enstrümanların yanı sıra önceden kaydedilmiş sesler kullanılmaktadır. Bu kaydedilmiş sesler kaydedildiği hali ile ya da farklı şekillerde değiştirilerek de kullanılmaktadır. Bu türde eser bestelemiş olan Türk bestecilerinden Bülent Arel ve İlhan Mimaroğlu öncü olarak gösterilebilir. Sonrasında Aydın Esen, Mehmet Aktuğ, Meliha Doğuduyal, Tolga Tüzün, Mete Sakpınar, Mesruh Savaş ve Berkant Gençkal’ın eserleri örnek olarak verilebilir. Bu araştırmanın amacı, dünya standartlarına ulaşmış Türk flüt repertuarından Mesruh Savaş’ın Biçimsiz Yansımalar eseri hakkında ayrıntılı bilgi vererek Türk bestecilerinin ve Türk Flüt literatürünün uluslararası düzeyde tanınırlığını arttırmaktır. Araştırmada kaynak tarama, besteciler ile görüşme ve eser analizi yöntemleri kullanılmıştır. 2009 yılında flüt, piyano ve elektronik sesler için bestelenmiş Biçimsiz Yansımalar eseri flütçü Sibel Ayhan ve piyanist Aylin Çakıcı Uzar için bestelenmiştir. Eser, bestecinin yeni flüt sesleri ve çok sık kullanılmayan ileri flüt tekniklerini kullanma isteğiyle ortaya çıkmıştır. Esere daha sonra estetik sebeplerden ve belki biraz da bestecinin yeni seslere, renklere olan merakından elektronik sesler de ilave edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

TÜRK FLÜT LİTERATÜRÜNDEN ELEKTRO-AKUSTİK ESER ÖRNEĞİ: BİÇİMSİZ YANSIMALAR
2019
Yazar:  
Özet:

The electro-acoustic music that emerged in classical Western music after the 1950s is a kind of preferred by today's Turkish composers. In this type of music, as well as acoustic instruments, pre-recorded sounds are used. These recorded sounds are also used as recorded or modified in different forms. This kind of work was composed by Turkish composers Bülent Arel and Ilhan Mimaroğlu can be shown as the leading. Then the works of Aydin Esen, Mehmet Aktuğ, Meliha Doğuduyal, Tolga Tüzün, Mete Sakpınar, Mesruh War and Berkant Gençkal can be given as an example. The aim of this research is to increase the international recognition of Turkish composers and Turkish Flüt literature by providing detailed information about the work of Mesruh Savaş’s Immaculate Reflections from the Turkish flüt repertoire that has reached the world standards. Research has used sources scanning, interviews with composers and works analysis methods. In 2009, composed for flut, piano and electronic sounds, the Unformed Reflections work was composed for flutcher Sibel Ayhan and pianist Aylin Çakıcı Uzar. The work arose with the composer's desire to use new flut sounds and advanced flut techniques that are not frequently used. The work was later added electronics for aesthetic reasons and a bit of the composer's new sounds, the curiosity about the colors.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Çukurova Araştırmaları

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 193
Atıf : 179
2023 Impact/Etki : 0.031
Çukurova Araştırmaları