Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 6
 Görüntüleme 28
 İndirme 9
Kemal Sunal güldürülerinde karakterlerin temsili
2012
Dergi:  
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Keloğlan’ın saflığını, Nasreddin Hoca’nın uyanık hallerini günümüze taşıyarak onlara benzeyecek sanatçı tipi aranması, Kemal Sunal ve diğer komedyen tiplerini doğurmuştur. Özellikle, sinema izleyicisi Kemal Sunal’da beklentilerinin çoğunu bulduğu için filmlerine yoğun ilgi ve sevgi göstermiştir. Kemal Sunal filmleri çok çeşitli açılardan bakılarak incelenebilir. Kemal Sunal’ın bu denli sevilmesi, filmlerinin defalarca izlenmesine karşılık aynı keyfi vermesi de sıradan bir izlenme alışkanlığı olmadığını göstermektedir. Kemal Sunal filmlerinin güldürü ile birlikte gerçekleri ortaya koyduğu ve mevcut düzene gönderme yaptığı öngörülmektedir. Filmlerde yer alan olayların ve karakterlerin ise güncelliğini hiç yitirmediği saptanmıştır. Bu düşüncelerden yola çıkarak çalışmanın amacı Kemal Sunal güldürülerindeki karakterlerin temsili ve yaratılan bu karakterlerin toplumsal yapıdaki yeri, 3 örnek film üzerinden 3 karakter ile incelenecektir. Bu filmler; İlk olarak “Hababam Sınıfı” (1975, Ertem Eğilmez) ve halkın sevgisini kazandığı meşhur tipleme “İnek Şaban”. İkinci film olarak, Kemal Sunal’ın karakter oyunculuğuna ilk geçiş filmi olan “Zübük” (1980, Kartal Tibet) ve “Zübükzade İbraam”. Son olarak “Propaganda” (1999, Sinan Çetin) ve “Gümrük Memuru Mehdi”. Bu filmin önemi, hem Kemal Sunal filmografisinde son film olması açısından hem de bu filmle birlikte tamamen farklı bir Kemal Sunal ile karşılaşmış olduğumuzdan dolayı incelenmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 845
Atıf : 5.039
2023 Impact/Etki : 0.249
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi