Hızla değişip dönüşen dünyamızda oyun ve oyun oynama eylemi de durağan kalmamış, birçok oyun nesiller boyu aktarılarak varlığını sürdürse de önemli bir bölümü değişime uğramış, oyun oynama şekli, ortamı ve içeriği farklılaşmıştır. Son yirmi yılda giderek popüler hale gelen dijital oyunlar, teknolojideki gelişmeler ve artan mobilite sayesinde geniş kitlelerin odağı haline gelmiş, dijital oyunlara ulaşılabilirlik görece kolaylaşmıştır. Dijital oyun endüstrisi, geleneksel oyunları dahi dijital ortama taşırken, teknoloji olanaklarıyla yarattığı yeni oyun biçimlerini de oyuncuların kullanımına sunmaktadır. Birçok şirket aynı anda milyonlarca kişinin oyuna katılımına olanak sağlamakta, bu durumun bir sonucu olarak dijital oyunlarda ciddi bir ekonomik değer yaratılmaktadır. Dijital dünyanın koymuş olduğu kurallara uymanın gerekliliğini yerine getiren dijital oyuncular ise gerçek-sanal karmaşası yaşamakta, kavramsal olarak dijital değişime uyumlu bir pozisyonda konumlanmaktadır. Bu araştırma, nitel bir araştırma deseni olarak fenomenolojik bir yaklaşım sunmaktadır. Dijital oyunların baş aktörleri olan dijital oyuncularla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak oyuncuların görüşleri doğrultusunda başarı, güç ve statüye bakışlarının oyun içi ekonomi bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır.
In our rapidly changing world, the game and gameplay action have not stopped, but many games have continued to exist over generations, but a significant part has changed, the gameplay style, environment and content have varied. Digital games, which have become more and more popular over the past twenty years, have become the center of the broad crowd thanks to technological developments and increased mobility, and the accessibility to digital games has become relatively easier. The digital gaming industry is bringing even traditional games to the digital environment, while the new forms of games it creates with its technological capabilities are also available to players. Many companies enable millions of people to participate in the game at the same time, as a result of this situation, a serious economic value is created in digital games. The digital players who meet the need to comply with the rules that the digital world has set, are experiencing real-fictual complexity, and are positioned in a position that is conceptually compatible with the digital change. This research offers a phenomenological approach as a qualitative research plan. The aim is to use the semi-configured deep-interview method with digital players, the main actors of digital games, to study success, power and status views in the context of the game economy in accordance with the views of players.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|