Simon Critchley, siyaseti etik bir uğrağı da olan dilsel bir yaratım meselesi olarak görür. Erdemli davranışın temeline duyguları yerleştiren düşünüre göre bu bağlamda acı ve öfke bütün insanlarda bulunan ortak duygulardır. Siyasi bir eylemin oluşturulması bakımından bu ortak doğayı önemli gören Critchley, adaletsizlik karşısında hissedilen bu duyguların yarattığı itici güç ile eyleme geçildiğini düşünür. Fakat bütünüyle öfke gibi kişinin kendisine ve çevresine zarar verme potansiyeli taşıyan bir duygudan hareket eden, siyasi bir dile sahip olmayan eylemin başarısız olacağına inanan düşünür, liberal kurumların ya da toplumsal grupların bu öfkeyi mizah yoluyla eyleme dönüştürmesi gerektiğini ileri sürer. Adaletsizlik, acı ve öfke gibi negatif duygulara merkezi bir rol veren bu duygu türlerini mizahi bir siyasi dil üzerinden toplumsal dayanışma aracı haline getirmek isteyen Critchley, buradan direniş siyasetine kapı aralamaktadır. Direniş, devletle çatlak kabilinden bir mesafe yaratmanın, bu mesafe sayesinde çeşitli kimliklerin tanınması ve bozulan adaletin yeniden tesis edilmesi gibi pek çok olumlu siyasi eylemi gerçekleştirmenin yolunu da açacaktır.
Simon Critchley sees politics as a linguistic creation issue, which is also an ethical task. According to the thought that puts the emotions on the basis of decent behavior in this context, pain and anger are the common emotions found in all people. Critchley, who considers this common nature important in terms of the creation of a political action, believes that these feelings in the face of injustice are driven by the driving force. But who thinks that an action without a political language, which moves from a feeling that a person has the potential to hurt himself and his surroundings, will fail, the liberal institutions or social groups should turn that anger into action through humor. Critchley, who wants to make these kinds of emotions, which play a central role in negative emotions such as injustice, suffering and anger, a means of social solidarity through a humorous political language, is opening the door to resistance politics. Resistance will also open the way to create a distance from the split tribe with the state, through this distance to carry out many positive political actions, such as recognition of various identities and re-establishment of corrupt justice.
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|