Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 25
 İndirme 16
L’Empire ottoman à travers la biographie picaresque d’Eliya Karmona
2012
Dergi:  
Cahiers Balkaniques
Yazar:  
Özet:

The fictionalized autobiography of Eliya Karmona How Eliya Karmona was born, how he grew up and how he became the director of Djugetón casts a critical eye on the tribulations of a young Jewish man in the last years of sultanate from 1884 to 1908. In sarcastic mode, with self-irony, he builds on his disappointments a picaresque novel which conforms to the law of the genre, but which has common features with other aspects of genres cultivated by Spanish Jews: accounts of travel, exemplary narratives, the treatise on the ways and customs, the fictionalized remembrances, the proverbs. Very Ottoman elements are also found there, like the private diary recounting minor deeds expenditure and receipts, which have shown concerned an Ottoman practice very useful as a source of historical information. The author has a sharp and comical critical view of gravity of the Ottoman system which obstructs every initiative, but he also criticizes the communal inflexibility which heavily constrains personal initiative, the inadaptability of the structures and consequently the ineffectiveness of the strategies put in place by individuals to survive. Nevertheless his work indirectly reveals a certain nostalgia for the vanished world. One perceives the hero’s admiration and his attachment to certain old world values, and one cannot refrain from admitting that he is correct when one measures what the Jewish communities have lost with the disappearance of the Ottoman empire.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Cahiers Balkaniques

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 294
Atıf : 20
Cahiers Balkaniques