Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 6
“You can be both the apple and the hand who holds it”: Aztlán and the Politics of Storytelling in Anaya’s Heart of Aztlán and Arias’s The Road to Tamazunchale
2006
Dergi:  
Journal of American Studies of Turkey
Yazar:  
Özet:

The Chicano manifesto El Plan Espiritual de Aztlán, which was presented at the Liberation Conference in Denver in 1969, posits an Aztec/indigenous origin in the Southwester United States. In doing so, they cast the Chicana and Chicano community as the rightful inheritors of the land. This embrace of this indigenous homeland, as Pat Brady explains, “enabled Chicana/os to analyze the United States in terms of its imperialist practices and thus to connect with other land-based struggles across the globe. […] In a sense a turn to Aztlán […] challenged the naturalized boundaries of the United States by positing an even more ‘natural’ claim to land through references to ancestors and cultural antecedents.”1 Despite the political usefulness of this homeland concept, this nationalist claim to land became a declaration of an “authentic” Chicano identity. Chicano nationalism tended to submerge internal differences in the name of union and promote patriarchal control of family and community as a necessary political stratagem for Chicano liberation. From its very inception, however, nationalist politics and its literature came under critique by Chicana feminists for its heteronormative and masculinist vision of community. As feminist critic Norma Alarcán points out, Aztlán implied “the need to ‘repossess’ the land, especially in cultural nationalist narratives, through scenarios of ‘origins’ that emerge in the self-same territory, […] producing in material and imaginary terms ‘authentic’ and ‘inauthentic,’ ‘legal’ and ‘illegal subjects.”

Anahtar Kelimeler:

0
2006
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


Journal of American Studies of Turkey

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 431
Atıf : 43
Journal of American Studies of Turkey