Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 6
Platon’da Müzikal Eğitimin Temel Ögelerine Dair: Skhēma ve Ēthos
2017
Dergi:  
Felsefe Arkivi
Yazar:  
Özet:

Sempozyum, Phaidros ve Devlet diyalogları, karakter eğitiminin duyusal yollarla başladığına işaret eder. Ancak müziğin yalnızca duyusal yönüne, skhēma’ya dayanan bir karakter eğitimi yorumu, bazı temel Platoncu metafizik kabullerle uyuşmamakta, skhēma’dan varlıksal olarak daha üstün bir ilkeye ihtiyaç duymaktadır. Bu üstün ilke, yani karakter (ēthos), Devlet’in 3. kitabında verilen müziğin ögelerine dair analiz sa-yesinde temin edilebilir. Platon’un değerli bulduğu, hakiki bir müzik türü vardır ve bu da mimēsis usulüne dayanan müzikten farklı olarak skhēma’ya değil, iyi karaktere (euētheia) dayanır. Ēthos temelli hakiki müzik, gençlerin karakter eğitiminde esas kul-lanılması gereken müziktir. Platoncu müzikal eğitimde esas olarak, müzik öğretme-nin iyi karakteri ve ölçülülüğü rol oynar ancak müzik öğrencisinin aşkı ve müziğin skhēma açısından çekici olması da zorunludur.

Anahtar Kelimeler:

On Basic Principles Of Musical Education In Plato: Skhēma and Ēthos
2017
Dergi:  
Felsefe Arkivi
Yazar:  
Özet:

In the Symposium, Phaedrus and Republic it is claimed that the education of cha-racter begins by means of sensibility. However an interpretation of character edu-cation that is grounded solely on the sensible aspect of music, i.e. skhēma, suffers from an inconsistency with certain Platonic metaphysical presuppositions and thus is in need of a principle that is superior in terms of being. This superior principle, i.e. character (ēthos), can be supplied by Republic III where an analysis of musical structure is given. There is indeed a kind of music which is true and appreciated by Plato and it is grounded not on skhēma, as is the case with music through mimēsis, but on good character (euētheia). True music that stems from ēthos is the one that has to be utilized in the character education of the young. In the Platonic musical education, the main and determining factor is the good character and moderate soulof the music teacher, although the love of the music student as well as the charm of music in terms of skhēma are prerequisites.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Felsefe Arkivi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 448
Atıf : 559
2023 Impact/Etki : 0.04
Felsefe Arkivi