Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 4
Bilgi Objesinin Estetik Objeye Dönüşümü Bağlamında Katsushika Hokusai Ukiyo-e’lerinde Fuji Dağı
2024
Dergi:  
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
Yazar:  
Özet:

Sanat yapıtı, nesnel gerçekliğin, sıradan bir bilgi objesi olmaktan çıkarılıp estetik bir objeye dönüştürülmüş halidir. Bu bağlamda Fuji Dağı’nın gerçekteki varlığı ile Katsushika Hokusai yapıtlarındaki varlık biçimi aynı değildir. Yapıtta nesnel olanın taşıdığı anlamlar kadar Hokusai’nin öznel yorumu da önemli bir belirleyendir. Japonya’da jeolojik katmanların oluşturduğu, coğrafi bir yükselti olarak var olan Fuji dağı aynı zamanda halk masallarında ölümsüzlüğü imleyen bir bilgi objesidir. Fuji Dağı’nın yüksekliği, biçimi, yapısı, dokusu gibi somut özelliklerinin yanı sıra kültürel anlatılarda kutsal, yüce gibi soyut kavramlarla ilişkilendirilmesi Hokusai yapıtlarının çıkış noktasını oluşturan bilgi verileridir. Sanatçının estetik bir bağ kurarak öznel yorumunu da dahil ettiği üretim sürecinde obje, sıradan bir bilgi objesi olmaktan çıkarak estetik bir objeye dönüşür. Dolayısıyla Hokusai’nin kurduğu estetik bağ, Fuji’ye dair bilgi verilerinin sanata dair bilgi verileriyle yorumudur. Dağın formu ve anlatılardaki yeri kadar formun kompozisyonda hangi sanatsal dille ifade edildiği de önem arz eder. Sıradan bir bilgi objesi iken Hokusai yapıtlarında Ukiyo-e tekniğiyle estetik objeye dönüşen dağ imgesi, doğada var olanı sanatta yeni bir okumayla sunar. Bu bağlamda Otuz Altı Fuji Dağı Manzarası serisi Hokusai’nin Fuji’ye bakışının özel bir seçkisi, öznel bir yorumudur. Çalışma, bir bilgi objesi olarak dağ imgesinin Hokusai yapıtlarında estetik objeye dönüşümü bağlamında Fuji dağına odaklanmaktadır. Hokusai, Otuz Altı Fuji Dağı Manzarası serisinde odağına aldığı dağı, gündelik hayat görünümleri eşliğinde, farklı zaman dilimlerinde ve farklı açılardan betimler. Edo döneminde yaşamış olan sanatçı, çalışmalarını Japon geleneksel sanatının temel uygulama yöntemlerinden biri olan Ukiyo-e tekniğiyle yapar. Seri, özel bir dönemin özel bir temsili olması bakımından önem arz eder. Bu kapsam çerçevesinde nitel araştırma yöntemi ile taranan kaynaklar, elde edilen veriler doğrultusunda metin içerisinde dahil edilirken sanatçının yaşadığı Edo dönemi, uyguladığı Ukiyo-e tekniği ve bir dağ imgesi olarak Fuji’nin Hokusai sanatındaki yeri ve önemi üzerinde durulmuştur.

Anahtar Kelimeler:

0
2024
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 350
Atıf : 8.755
2023 Impact/Etki : 0.224
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ