Dinler tarihinde taş kültü primitif dinlerden evrensel dinlere kadar tüm din ve kültürleri ilgilendiren önemli sembollerden biridir. Anadolu halkı taş ve kayaları basit bir taş ya da kaya olarak görmemekte, onların farklı yapıları, yaz kış aynı kalmaları, bir kısım kutsal insanların el ve ayaklarıyla özdeşleştirilmeleri dolayısıyla bir çeşit ilahi gücün ortaya çıktığı nesneler olarak görmektedirler. Ve bu nesneleri sağlamlığı, gücü, rengi, bereketi ve yapısıyla belirli amaçlar için kendilerine müracaat edilen birer sembol haline getirmişlerdir. Anadolu'da taş kültü doğumda, evlilikte, hastalıkta, çeşitli dilek ve isteklerde, dualar gibi hayatın her alanında karşılaşılan bir olgu olarak görülmektedir. Anadolu’da sıklıkla ziyaret edilen delikli taşlar, hayatın geçiş menseklerinin bir örneği olarak karşımıza çıkmaktadır.
Dinler tarihinde taş kültü primitif dinlerden evrensel dinlere kadar tüm din ve kültürleri ilgilendiren önemli sembollerden biridir. Anadolu halkı taş ve kayaları basit bir taş ya da kaya olarak görmemekte, onların farklı yapıları, yaz kış aynı kalmaları, bir kısım kutsal insanların el ve ayaklarıyla özdeşleştirilmeleri dolayısıyla bir çeşit ilahi gücün ortaya çıktığı nesneler olarak görmektedirler. Ve bu nesneleri sağlamlığı, gücü, rengi, bereketi ve yapısıyla belirli amaçlar için kendilerine müracaat edilen birer sembol haline getirmişlerdir. Anadolu'da taş kültü doğumda, evlilikte, hastalıkta, çeşitli dilek ve isteklerde, dualar gibi hayatın her alanında karşılaşılan bir olgu olarak görülmektedir. Anadolu’da sıklıkla ziyaret edilen delikli taşlar, hayatın geçiş menseklerinin bir örneği olarak karşımıza çıkmaktadır.
Stone culture in the history of religions is one of the important symbols that concern all religions and cultures from primitive religions to universal religions. The Anadolu people do not see the stones and rocks as a simple stone or stone, they see their different structures as objects in which some of the holy people are identified with their hands and feet, and they remain the same in the summer winter. And they have made these objects a symbol for their strength, strength, colour, prosperity and structure for certain purposes. In Anadolu, stone culture is seen as a phenomenon that is encountered in birth, marriage, illness, various desires and desires, prayers, and in all areas of life. The hole stones that are frequently visited in Anadolu come to us as an example of the transitional men of life.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|