Bu çalışmada 20. yüzyılın önemli Alman bestecisi, orkestra şefi, icracısı ve eğitimcisi Paul Hindemith’in 1936 yılında bestelediği Flüt ve Piyano için Sonatı incelenmiştir. Gebrauchsmusik (İşlevsel veya Yararlı Müzik) ve Neo-Klasisizm (Yeni-Klasikçilik) müzik akımının öncülerinden olan besteci oda müziği, opera, senfoni gibi türlerde flüt çalgısına yer vermiştir. Besteci “Sonat” formunda çok sayıda eser bestelemiştir. Tahta ve bakır nefesli çalgılar için on adet sonatı bulunan bestecinin, nefesliler için yazdığı ilk sonat olan “Flüt ve Piyano Sonatı”nı 1936 yılında Berlin’de bestelenmiştir. Flüt ve Piyano Sonatı’nın ilk seslendirilişi Georges Barrère ve Jesus Maria Sanroma tarafından 10 Nisan 1937 tarihinde Hindemith'in o yılki ABD ziyareti sırasında, Washington'daki Kongre Kütüphanesi'nde yapılmıştır. Hindemith’in Flüt ve Piyano Sonatı üç bölümden oluşmaktadır: Heiter bewegt, Sehr langsam, Sehr lebhaft ve Marsch. Tonlar arası ilişkilerde belirli bir düzeni olmayan Hindemith’in Flüt ve Piyano Sonatı, biçim ve motif kullanımı açısından Yeni-Klasikçilik tanımına uygun bir örnektir.
This study studied the Sonate for Flut and Piano, which was composed by the major German composer, orchestra chief, executive and educator Paul Hindemith in 1936. The composer room music, which is the pioneer of Gebrauchsmusic (functional or useful music) and Neo-Classicism (New-Classicism) music stream, has included flut play in species such as music, opera, symphony. The composer has composed a lot of works in the form of "Sonat". The composer's first sonate for the breathers, "Flüt and Piano Sonate", which has ten sonates for trees and baker, was composed in 1936 in Berlin. The first speech of the flut and piano sonate was made by Georges Barrère and Jesus Maria Sanroma on April 10, 1937 during Hindemith's that year's visit to the United States, in the Congress Library in Washington. The Flut and Piano Sonate of Hindemith consists of three sections: Heiter bewegt, Sehr langsam, Sehr lebhaft and Marsch. The Flut and Piano Sonate of Hindemith, which has no specific arrangement in the intertones relations, is an example of the definition of Neo-Classicism in terms of the use of form and motivation.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|