Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 18
The Role of Massively Multiplayer Online Role-Playing Games in Extramural Second Language Learning: A Literature Review
2018
Dergi:  
Journal of Educational Technology and Online Learning
Yazar:  
Özet:

In recent years, digital game-based language learning has gained a considerable amount of recognition from researchers and educators alike. Emerging as one of the most popular digital game genres, massively multiplayer online role-playing games (MMORPGs) have been at the forefront of online gaming communities and their popularity has stretched/expanded to the pedagogical field of second language learning. While the relationship between online gaming and language acquisition is amply documented in various studies, these have mainly been in controlled and formal contexts (where player/students participate in gaming sessions observed by a teacher/researcher in a classroom setting). Therefore, this literature review particularly focuses on the lesser-studied aspect of digital gaming; namely in extramural settings of digital engagement. Published within the last six years, journal articles on this subject have been perused and five have been chosen as part of this overview which does not aim at discussing the implementation of digital games into curricula but rather at presenting the sociocultural and collaborative nature of the gaming experience. This review also draws attention to common treads within the articles and points at certain niches for improvement.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Journal of Educational Technology and Online Learning

Dergi Türü :   other

Journal of Educational Technology and Online Learning