Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 38
 İndirme 3
Hıdır b. Abdurrahman el-Ezdî’nin Kur’an’ı Kur’an ile Tefsir Anlayışı
2019
Dergi:  
Marifetname
Yazar:  
Özet:

Tefsir, Yüce Allah’ın son ve evrensel kelamı olan Kur’an’ın açıklama ve yorumlama faaliyetine denir. Hz. Peygamber ile başlayan tefsir faaliyeti; sahabe, tâbiîn ve etbâu’t-tâbiîn ile devam etmiş ve günümüze kadar gelmiştir. İlk başta şifahî rivayetlere dayanan bu faaliyet; zamanla yazılı hale getirilmiş, bu konuda çok sayıda ve değişik eserler kaleme alınmıştır. Kur’an tefsir edilirken çeşitli yöntemlere başvurulmuştur. Kimisi; Hz. Peygamber, sahabe, tâbiîn ve diğer müfessirlerin tefsirlerini nakletmek suretiyle Kur’an’a hizmet etmeye çalışmış, kimisi de kendisi tefsir yapmaya gayret etmiştir. Kur’an, dil ilimleriyle tefsir edildiği gibi İslâmî ilimlerle de tefsir edilmeye çalışmıştır. Tefsir yapılırken Kur’an’ın terimleştirdiği kelime, ifadelere; ayetlerin siyak-sibakına ve Kur’an’ın bütünlüğüne dikkat etmek son derece önem arz etmektedir. Bunun için müfessirler, bu şekilde tefsir yapmaya önem vermiş ve bunu en önemli tefsir yöntemlerinden kabul etmişlerdir.  Kur’an’ın Kur’an ile tefsir yöntemi denilen bu tefsir türünde, ayetler başka ayetler ile tefsir edilmeye çalışılmaktadır. Bu tefsir yöntemine önem veren müfessirlerden birisi de hicri 616-700/1220-1301 yılları arasında Şam’da yaşayan Hıdır b. Abdurrahman el-Ezdî’dir. Ezdî, et-Tibyân fî tefsîri’l-Kur’an adıyla kaleme aldığı tefsirinde Kur’an’ı yine Kur’an ile tefsir etmeye büyük önem vermiş; Kur’an’ın terimleştirdiği kelime ve ifadelere değinmiş; Kur’an’ın bütünlüğüne ve ayetlerin siyak-sibakına dikkat ederek tefsir yapmaya çalışmıştır. Bu çalışmada, Ezdî’nin Kur’an’ı Kur’an ile tefsir etme anlayışı üzerinde durulacak, buna göre yaptığı tefsir çeşitlerine değinilecek ve konu örneklerle somutlaştırılmaya çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an.
2019
Dergi:  
Marifetname
Yazar:  
Özet:

The interpretation of the Qur’an, the last and universal word of the Most High God, is called the activity of the explanation and interpretation. by Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) began with the work of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and continued with the work of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and continued with the work of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) until today. This activity, which was based on the first healing rivers; it was written with time, and a lot of works on this subject were taken into mind. The Qur’an has been interpreted in various ways. Some of them are Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The Qur’an has been interpreted by the Islamic language as it is interpreted by the Islamic language. The word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, the word of the Qur’an, and the word of the Qur’an. For this reason, the inspectors took attention to the way they interpreted it and accepted it from the most important methods of interpretation.  The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an. One of the inspectors who pay attention to this method of interpretation is Hidir b. Abdurrahman al-Ezdî, who lived in Damascus between 616-700/1220-1301 years. The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an. In this study, the Qur’an will be focused on the understanding of the Qur’an with the Qur’an, according to which it will be referred to in the varieties of the interpretation of the Qur’an, and the subject will be practiced by examples.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Marifetname

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 219
Atıf : 210
2023 Impact/Etki : 0.094
Marifetname