Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 36
 İndirme 3
SANAL GERÇEKLİK SANATI VE SÜRÜKLEYİCİ DENEYSEL TİPOGRAFİ
2021
Dergi:  
Yeni Medya Elektronik Dergisi
Yazar:  
Özet:

Sanal Gerçekliğin (SG) daldırma, varlık ve etkileşim özellikleri sanatçılara benzersiz olanaklar sunmakta, yeni yöntemler ve yorumlama biçimlerini keşfetme konusunda ilham vermektedir. Gelişmekte olan bir alan olarak SG’in potansiyelinin keşfinde, gelişmesinde ve evrilmesinde sanatçıların önemli bir rolü vardır. Sanatçılar, SG’i daha kavramsal boyutta ele alarak onu entelektüel bağlamda genişletebilir. Diğer yandan SG de sanata yeni söylemler, yöntemler ve ifade biçimleri geliştirmek için benzersiz olanaklar sunar. SG, sanatçıların algılama, sorgulama ve yorumlama biçimlerine yeni boyutlar katabilir. Kavramsal sanat kapsamında yazının gerek linguistic bağlamda gerekse görsel ifade biçimi olarak kullanımı, sanata yeni bakış açıları kazandırmıştır. SG’in yazı ve sanat birlikteliğine dahil olması durumunda kavramsal ve düşünsel bağlamda ortaya bambaşka sonuçlar çıkabilir. Yazı, sanat ve SG’in kesişim noktasının, farklı perspektifler yakalama ve yeni örüntüler keşfetme konusunda zengin bir potansiyeli vardır. Bu makalede, SG sanat projelerinde ana anlatı ögesi olarak yazının kullanımı deneysel bir tipografi çalışması olarak ele alınmıştır. Deneysel tipografi, geleneksel kalıpların dışında, keşfe dayalı, yeni görsel ifade biçimleri aramaya ve özgün bir anlatım dili bulmaya yönelik bir pratiktir. Bu bakımdan deneysel tipografiye dayalı SG sanat projeleri, yapılandırılmış imgeler olarak dilin sanattaki rolünü sanal ortam içinde keşfeden farklı içerikler ortaya koyabilir. Ayrıca, SG deneyimlerde yaygın olarak kullanılan görselleştime yaklaşımlardan daha farklı sonuçlar ortaya çıkmasını sağlayarak SG’in anlatım dilini genişletebilir.

Anahtar Kelimeler:

Virtual Reality Art and Immersive Experimental Typography
2021
Yazar:  
Özet:

The immersion, presence and interaction features of Virtual Reality provide artists with unique possibilities and inspire them to discover new methods and interpretation styles. Artists play an important role for the exploration, development and evolution of the potential of Virtual Reality as a developing field. Artists may consider VR in a more conceptual environment and expand towards an intellectual context. In addition, VR also offers unique possibilities to develop new discourses, methods and forms of expression for the artwork. VR may provide new ways of perception, examination, and interpretation for the artists. The use of writing both within a linguistic context and as a visual expression within the scope of conceptual art has brought new perspectives for the art. If VR is included in the combination of writing and art, there may be completely different results for the conceptual and intellectual context. The intersection of writing, art and VR has a rich potential for different perspectives and new patterns. In this study, the use of writing as the main narrative element in VR Artworks has been discussed as an experimental typography study. Experimental typography is a practice based on exploration, seeking new forms of visual expression apart from traditional patterns. It attempts to find an original language. In this regard, VR Artworks based on experimental typography may reveal various contents that explore the role of language for art as structured images in virtual environment. In addition, it can expand the narrative language of VR by providing results that are different from the visualization approaches commonly used in VR experiences.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Yeni Medya Elektronik Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 60
Atıf : 158
2023 Impact/Etki : 0.279
Yeni Medya Elektronik Dergisi