Rönesans’ta İtalya’da ‘icad’ edilen ve resim sanatına temel oluşturan Doğrusal Perspektif geometrik bir konstrüksiyondur. Bu geometrik konstrüksiyonun ‘merkez’inde tek göze indirgenmiş bir bakış noktası yer almakta ve buna göre ele alınan ‘mekan’ ve mekanda yer alan tüm nesnelerin bu bakış noktasına göre görünüşleri bir yüzeyde tespit edilmektedir. Doğrusal Perspektif, sadece bir realizasyon–resmetme tekniği değil, yeni bir sanat anlayışının temelinde söz konusu olan matematik içerikli bir sanatın en önemli bir tekniği ve bu yeni sanatın bir tür sembolüdür. Rönesans sanatçısının, büyük bir merak ile yöneldiği doğayı kendi gözlemleri ile yansıtma çabasında bu teknik ona, ‘mekanın konfigürasyonu’nda (inşasında) rasyonel-akılcı belli bir temel sağlamıştı. Böylece Rönesansta tasvir etme işi, rasyonel bir çabaya dönüştürülerek uygulamalı bir bilim olarak [1] görülmüş, dünyayı (mekanı) anlama-kavrama çabasında ve çözümlemesinde sanatçılar için önemli bir araç haline gelmişti. Bu yönüyle Rönesans sanatı Avrupa’da modern bilim döneminin de adeta habercisi olmuştur. Rönesans’ta sanatçılar genelde gözlemeye dayalı daha natüralist bir sanat yaklaşımını benimsemiştir. Ancak bu yaklaşımı sağlam temeller üzerine kurma endişesi ile sanatta matematiksel yaklaşım öne çıkmaya başlamıştır.
The Real Perspective is a geometric structure that was "icad" in Italy in the Renaissance and is the foundation of the painting art. In the 'center' of this geometric structure is a one-to-one downward point of view, and according to this point of view the appearance of the 'mekan' and all the objects in the space are identified on a surface. The true Perspective is not just a realization-imaging technique, but the most important technique of a mathematical-content art, which is the basis of a new art understanding, and a kind of symbol of this new art. In the effort of the Renaissance artist to reflect the nature with his own observations, with great curiosity, this technique provided him with a certain rational-intellectual basis in the 'configuration of the field' (in the construction). Thus, in Renaissance, the work of painting was seen as a practical science, transformed into a rational effort, and became an important tool for the artists in their efforts to understand the world and to resolve it. In this regard, Renaissance art has also been a messenger of the modern science era in Europe. In the Renaissance, artists often adopted a more naturalist approach of art based on observation. But with the concern of building this approach on solid foundations, the mathematical approach in art has begun to rise.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|