Mustafa Gültekin’in Masal Anası Kezban Karakoç ve Repertuvarı (2019) adlı eseri, özellikle son dönemde yoğun ilgi çeken “masal anlatıcılığı” konusunu “geleneksellik” ve “anlatımın biyolojisi” anahtar kelimeleri etrafında ele almaktadır. Kitapta masalın bağlamsız bir metin olmaktan ziyade bir icra konsepti ve insanlar arası iletişimin sanatsal bir ürünü olarak kabul edilmesi, eseri masallar üzerine yapılan diğer pek çok çalışmadan ayırmaktadır. Şüphesiz –yazarın da eserinde sıklıkla belirttiği gibi- benzer bakış açısıyla yapılmış kaynak çalışmalar vardır. Ancak eserde özel bir anlatıcının (Masal Anası Kezban Karakoç) yaratım sürecinin tüm aşamalarına yer verilmesi, onu farklı anlatıcılardan derlenen masallardan hareketle hazırlanan diğer çalışmalara göre daha ayrıntılı değerlendirmelerin yapıldığı bir eser haline getirmiştir.
Kezban Karakoç and Repertuvary (2019) of Mustafa Gültekin’s work addresses the topic of “historic narrative” which is especially of great interest in the recent period around the keywords “traditionality” and “biology of narrative”. In the book, the narrative is an executive concept rather than an irrelevant text and the recognition of interpersonal communication as an artistic product, distinguishing the work from many other works on narratives. There is no doubt – as the writer often states in his work – a source of work made from a similar point of view. But the introduction of a special narrative in the work (Masal Mother Kezban Karakoç) in all stages of the creation process has made it a work where more detailed evaluations are made compared to the other works prepared by movement from different narratives.
Field : Filoloji
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|