Postmodern edebiyatın ülkemizdeki önemli temsilcilerinden İhsan Oktay Anar, 17- 21. Yüzyıl İstanbul’unun sosyokültürel ve sosyopolitik manzarasını, derin bir hayal gücü ve ustalıkla kullandığı Türkçe ile romanlarına yansıtmıştır. Yazarın, Yeni Tarihselcilik Kuramı kapsamına da dâhil edilen eserlerindeki kurgusal olaylarda saray mensupları, aristokratlar, tüccarlar, hırsızlar ve dilenciler gibi toplumun tüm tabakasından insan manzaraları yer alır. Bu çalışmada, İhsan Oktay Anar’ın 1995-2014 arasında yayımladığı Puslu Kıtalar Atlası, Kitab’ül Hiyel, Efrasiyab’ın Hikâyeleri, Amat, Suskunlar, Yedinci Gün ve Galiz Kahraman adlı yedi romanında, sanatçının kurguladığı olay örgülerine dâhil ettiği ve dönemin hâkim zevk anlayışını veya modasını yansıtan çeşitli sanat öğelerimiz tespit edilerek değerlendirmeye tabii tutulmuştur.
Ihsan Oktay Anar from the important representatives of postmodern literature in our country, 17- 21. The century has reflected the socio-cultural and socio-political view of Istanbul, with a deep imagination and skill in its Turkish and Romanes. In the fictional events of the author’s works, which are also included in the New History Theory, there are human sights from the whole layer of society, such as palace members, aristocrats, merchants, thieves and prayer. In this study, Ihsan Oktay Anar published between 1995-2014; Puslu Kontes Atlas, Book'ul Hiyel, Efrasiyab's Stories, Amat, Suskunlar, Seventh Day and Galiz Kahraman in the seven novels, the artist is included in the event arrangements and the various art elements that reflect the judge's sense of pleasure or fashion of the period are considered to be assessed by identifying.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|