In diesem Artikel werden Muhsin Ertuğrul und sein Filmschaffen in Deutschland unter die Lupe genommen. Der aus dem Verständnis der New Film History rührende Paradigmenwechsel in der Kinohistoriographie, das zunehmende Interesse an der Mikrosowie der Makrogeschichte in der Geschichtsschreibung, Dokumente, die in verschiedenen Archiven immer mehr verfügbar werden und Filme, die von Zeit zu Zeit ans Licht kommen, haben dieses Interesse hervorgerufen. Diese neu erhaltenen Daten ermöglichen es, die Lücken in der Kino- bzw. Filmgeschichte zu füllen. Mit diesem Ansatz konzentriert sich dieser Artikel auf Muhsin Ertuğruls Zeit in Deutschland, wo er seine ersten Filme drehte. Ertuğrul drehte in Deutschland Filme, nahm als Schauspieler an verschiedenen Filmen teil, sammelte Erfahrungen im Bereich Theater und Film und erweiterte somit seinen Horizont. Er knüpfte Freundschaften mit Persönlichkeiten aus der Theater- und Filmbranche und war selbst persönlich Zeuge des Elans des Weimarer Kinos. Die Studie stellt auch Ertuğruls Filmtätigkeiten und seine Eindrücke über das deutsche Kino dar. Durch die Annäherung an transnationale und interkulturelle Beziehungen aus biographischer Hinsicht trägt der Artikel zur Kulturwissenschaft und, indem er sich auf Ertuğruls Filmproduktion in Deutschland konzentriert, zur Kinogeschichtsforschung bei.
Bu makalede Muhsin Ertuğrul ve Almanya’daki sinema üretimi mercek altında tutulmaktadır. New Film History anlayışı ile sinema tarihi yazımında gerçekleşen paradigma değişimi, tarih yazımında makro tarih kadar mikro tarihe ilginin artmış olması, farklı coğrafyalarda mevcut arşiv belgelerinin daha ulaşılabilir olması ve filmlerin zaman zaman gün yüzüne çıkması konuya olan ilgiyi artırmaktadır. Elde edilen bu yeni veriler, sinema tarihi yazımında boşlukların doldurulmasını mümkün kılmaktadır. Bu makale bu yaklaşımla Muhsin Ertuğrul’un film çalışmalarına başladığı Almanya dönemine odaklanmaktadır. Ertuğrul Almanya’da film çekmiş, oyuncu olarak filmlerde yer almış, tiyatro ve sinema alanında deneyimler kazanmış ve ufkunu genişletmiştir. Tiyatro ve sinema sektöründen isimlerle arkadaşlıklar geliştirmiş ve Weimar Sineması’nın coşkusuna bizzat şahit olmuştur. Çalışma aynı zamanda Ertuğrul’un sinema faaliyetlerini incelemekte ve Alman Sineması üzerine edindiği izlenimleri ortaya koymaktadır. Böylelikle makale ulusötesi ve kültürlerarası ilişkilere yaşam öyküsünden yaklaşarak kültürel çalışmalara, Ertuğrul’un Almanya’daki yılları ve üretimine odaklanarak sinema tarihi çalışmalarına katkıda bulunmaktadır.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|