Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 27
 İndirme 3
Reflection of Christian ideological orientation through liturgical symbolism in P. Tchaikovsky's opera music
2021
Dergi:  
Rast Müzikoloji Dergisi
Yazar:  
Özet:

This article examines the opera music by P.I. Tchaikovsky from the point of view of its Christian orientation as a leading trend in the development of the national opera style of the 19th century and the manifestation of liturgical symbolism in it at different levels of the musical and dramatic whole. Most of the opera compositions of the composer are investigated in the context of the manifestation of iconic elements of Christian culture in them, which is common to Western and Eastern European, with a later branching into two main branches: Catholicism and Orthodoxy. The main liturgical symbols in the drama and musical fabric of opera compositions are highlighted, their gradual increase in each subsequent opera composition by P. Tchaikovsky is noted, in connection with the composer's search for spiritual truths and his appeal to certain subjects, which became the basis for the libretto of opera compositions. The greatest attention is paid to the composer's late operas: “The Maid of Orleans” and “Iolanta”, as compositions with the most pronounced symbolism of the Christian cultural tradition. The question of the manifestation of liturgical symbolism at different levels is revealed: from the general dominant idea of the composition, which can be defined as the main line of drama, its deep focus, to more particular ones, through certain dramatic, stylistic, musical techniques and verbal texts, to musical and intonational formulas, intonation stable complexes, which over time received the status of a symbol, a certain sign of a complex expression of the liturgical musical and intonational, verbal and semantic field, became rhetorical figurations, such as “Rest with the Saints” in the Orthodox tradition and “Dies irea” in the Catholic.

Anahtar Kelimeler:

null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Rast Müzikoloji Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 95
Atıf : 18
2023 Impact/Etki : 0.029
Rast Müzikoloji Dergisi