İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler kitlelerin farklı olan yerleri sanal olarak deneyimleme bilincini inşa ederken, ulaşım ve ekonomik imkânlar ise farklı destinasyonları yaşayarak deneyimleme imkânını kolaylaştırmıştır. Bu durum kent yöneticilerinde, destinasyonların birçok ziyaretçi tarafından ziyaret edilmesi kaygısını doğurmuş ve destinasyonlar arasında bir rekabetin de oluşmasını sağlamıştır. Destinasyonlara rekabet edebilme kabiliyetini kazandıran ve onları diğerlerinden farklılaştıran önemli bir unsur kültürel çekiciliklerdir. Kültürel çekicilikler içerisinde ise görsel kültür en sık kullanılan çekicilik unsurudur. Görsel kültürün hızlı bir şekilde kültürel yaşamın bütün zerreciklerine nüfuz etmesi ve modern toplumun büyük arzular ile görsel olanı talep etmesi, görmek istemesi ve onunla aynı kareye girmek istemesi görsel kültürün hayatın her alanında çekici bir güç olarak kullanılmasını gerekli kılmıştır. Görsel kültürün bu gücü destinasyon markalamada başarılı bir şekilde kullanılmıştır. Bu çalışmada Gaziantep kent markalama sürecinde Zeugma’nın nasıl kent markalamanın önemli bir unsuru haline getirildiği, diğer bir deyişle nasıl başat temsil haline getirildiği analiz edilerek anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada veriler derinlemesine görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda Zeugma’nın başat temsil haline getirilmesinde birinci derecede medyanın, paydaşların ve Zeugma’nın sunum konseptinin etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, paydaş katılımının kent markalama sürecindeki etkisini ve önemini ifade eden “bütünleşik paydaş katılımlı marka kent yapılanması” şeklinde kavram geliştirilmiştir.
The rapid developments in communication technologies have built the awareness of virtually experiencing the different places of the crowd, while transport and economic possibilities have facilitated the possibility of experiencing the different destinations. This situation has raised the concern of the city managers that the destinations are visited by many visitors, and has also led to a competition between the destinations. An important element that gains the ability to compete with destinations and differentiates them from others is cultural attractions. In cultural attractions, visual culture is a frequently used attraction element. The visionary culture has quickly penetrated all the spheres of cultural life and the modern society has demanded, wanted to see, and wanted to enter the same frame with it, with great desires, the visionary culture has made it necessary to be used as a attractive force in all areas of life. This power of visual culture has been successfully used in the destination mark. In this study, the Gaziantep city marking process was attempted to understand by analyzing how Zeugma became an important element of city marking, in other words, how it became the main representative. In the research, the data was collected through the deep-interview technique. The research has shown that the concept of presentation of Zeugma, the media, stakeholders, and Zeugma, are primarily effective in making Zeugma the main representative. However, the concept, which expresses the influence and importance of stakeholders’ participation in the city marking process, has been developed in the form of “integrated stakeholders’ participating brand city construction”.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|