Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 10
 İndirme 1
Mobil Oyun Motivasyonu Ölçeği (MOMÖ) Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması
2022
Dergi:  
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı popülaritesi artan mobil oyunlara bireyleri motive eden faktörlerin belirlenmesine yönelik  “Mobil Oyun Motivasyonu Ölçeğinin (MOMÖ)” geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliliğinin yapılmasıdır. Araştırmanın evrenini mobil oyunlara düzenli katılım sağlayan bireyler oluşturmaktadır. Örneklem olarak düzenli mobil oyun oynamayı sürdüren ve ankete gönüllü olarak katılan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 561 kişi katılmıştır. Clark ve Watson (1995)’ın önerdiği ölçek geliştirme aşamaları izlenen bu araştırmanın amacına bağlı olarak mobil oyun temelli literatür taraması sonucunda 61 ifadeden oluşan bir madde havuzu oluşturulmuştur.  Verilerin analizinde SPSS 24 ve AMOS 24 programlarından yararlanılmıştır. Uzman görüşü, görünüş geçerliliği ve AFA sonrasında kalan 24 maddeye yapılan yapı geçerliliği sınamaları ve gerekli modifikasyonlarla ölçeğe son halinin verilmesi amaçlanmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliliği için Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) kullanılmıştır. AFA sonucunda üç faktör altında toplanan 24 maddeli bir yapının ortaya çıktığı görülmüştür. Açıklanan varyansın %61.79 ve KMO değerinin ,958 olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin ‘Gelişimsel Görevler’, ‘Kaçış ve Rekabet’, ‘Akış’ adını taşıyan boyutların sırasıyla .917, .909, .891 olduğu ve toplam güvenirliliğinin (αtoplam= .955) kabul düzeyinde (Cronbach Alpha> 0.72) olduğu tespit edilmiştir. Madde toplam korelasyon katsayılarının ise 0.622 ve 0.854 arasında değiştiği gözlemlenmiştir. Yapılan DFA sonucu anketin üç faktörlü yapısıyla tutarlıdır (RMSEA=0.056, SRMR=0.07, NFI=0.92, CFI=0.95, GFI=0.91). Sonuç olarak 24 madde ve üç boyuttan oluşan yapının mobil oyun oynama nedenlerini ölçmeye yönelik, yeterli psikometrik özelliklere sahip, Mobil Oyun Motivasyonu Ölçeği adıyla bir ölçme aracı olarak kullanılabileceği söylenebilir.

Anahtar Kelimeler:

Mobile Game Motivation Scale (MOMÖ) Validity and reliability study
2022
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to develop, validate and reliable the "Mobile Game Motivation Scale" to identify the factors that motivate individuals to the increasing popularity of mobile games. The universe of research is created by individuals who provide regular participation in mobile games. 561 people were selected with the easy-to-access sample method that continued to play regular mobile games as an example and participated voluntarily in the survey. Depending on the purpose of this research, which followed the scale development stages suggested by Clark and Watson (1995) the mobile game-based literature scan resulted in a material pool consisting of 61 expressions.  The data analysis has been used by SPSS 24 and AMOS 24. The aim of the expert opinion, the validity of appearance and the structural validity tests for the remaining 24 items after AFA and the necessary modifications are to give the scale end. Explanatory Factor Analysis (AFA) is used for the structural validity of measurements. The AFA resulted in a structure of 24 substances gathered under three factors. The indicated variance was 61.79% and the KMO value was 958. The measurement, which is called ‘Developmental Task’, ‘Flight and Competition’, ‘Stream’, is .917, .909, .891 respectively, and its total reliability (αtoplam= .955) is at the acceptance level (Cronbach Alpha> 0.72) respectively. The total correlation rates of the substance were observed between 0.622 and 0.854. The result of the DFA is consistent with the three-factor structure of the survey (RMSEA=0.056, SRMR=0.07, NFI=0.92, CFI=0.95, GFI=0.91). As a result, it can be said that the structure consisting of 24 items and three dimensions can be used as a measurement tool, called the Mobile Game Motivation Scale, with sufficient psychometric characteristics to measure the causes of mobile gaming.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 616
Atıf : 2.128
2023 Impact/Etki : 0.168
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi