Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 13
A Review On Educational Computer Games In Efl Classrooms
2017
Dergi:  
Participatory Educational Research
Yazar:  
Özet:

A wealth of research reported that educational computer games have recently drawn the attention of educators and researchers as they provide effective learning environment in which to motivate students, thanks to their attractive features and entertaining aspect. The game is a well-known concept, which refers the individual to experience simulated real life situations competitively. Educational game is defined as a type of software that permits the students to learn course topics or to develop problem-solving abilities by using game format. In other words, games may be effective tools for promoting learning and facilitating to comprehend complex subject matter. It is widely believed that integration of educational computer games into modern educational system would help to resolve current learning difficulties. A plethora of educational computer games have been developed to help students become engaged in the language teaching. Educational computer games have been introduced to language learners and EFL teachers as an innovative strategy for improving the quality of language instruction. In that sense, this review study aims to explore the impact of use of educational games to language learning and teaching process from different aspects. Afterwards, necessary factors for the employment and implementing of educational games into flow of regular language course are presented. The characteristics and examples of well-designed computer games are defined. In addition, the roles of both teachers are mentioned. Lastly certain major suggestions will be made to raise the use of educational computer games in EFL classroom settings.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Participatory Educational Research

Dergi Türü :   Uluslararası

Participatory Educational Research