Bu çalışmada akıl yürütme oyunları vasıtası ile işlenen doğrusal denklem konularının öğrenciler üzerindeki etkileri ve öğrencilerin uygulama hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Yapılan çalışma ile öğrencilerin akıl yürütme ve işlem oyunlarını çözme sürecinde oyun içerisinde yer alan doğrusal denklem sorularını çözmeleri beklenmiştir. Bu bağlamda yürütülen uygulama ile öğrencilerin doğrusal denklem konularındaki öğrenme seviyelerinin artırılması hedeflenmiştir. Nitel yöntemin tercih edildiği bu çalışmada, durum çalışması metotlarından bütüncül durum deseni benimsenmiştir. Çalışmaya Ankara ilinde eğitim görmekte olan 34 öğrenci katılmış olup, 8 öğrenci ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Akıl yürütme ve işlem oyunlarına dayalı etkinlikler, uygulama sırasında çekilen videolar, öğrencilerin çalışma kâğıtları, araştırmacının gözlemleri ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle veriler toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yoluyla incelenmiştir. Analiz sonucunda, oyun tabanlı öğrenme yöntemi ve akıl yürütme oyunlarının öğrencilerin doğrusal denklemler konularındaki öğrenme sevilerini olumlu etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin akıl yürütme oyunları ile öğretime yönelik pozitif fikirler belirttiği gözlemlenmiştir. Öğrencilerin oyunları sevip etkili buldukları tespit edilmiştir.
This study examined the effects of linear equation subjects processed through mind-execution games on students and the opinions of students about their application. The study was done and the students were expected to solve the linear equation issues in the game in the process of implementing and processing games. With the application carried out in this context, it is aimed at increasing the level of learning of students in the subjects of linear equation. In this study, the quality method was preferred, the overall state model was adopted from the state study methods. The study included 34 students who are studying in the province of Ankara, and 8 students and semi-structured conversations were conducted. The data is collected through the activities based on mind-execution and processing games, the videos taken during the application, student paperwork, the observations of the researcher and semi-configured conversations. The data obtained from the study was studied through visual and content analysis. The analysis has shown that the game-based learning method and mind-execution games have a positive impact on the level of learning of students on linear equations. It has been observed that students point out positive ideas towards teaching with mental performance games. Students have found them like the games and they find them effective.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|