Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 4
360-Degree Video and Social Change: A Comparative Analysis of the Documentary Films Exiled (2019) and Behind the Fence (2016)
2021
Dergi:  
Kültür ve İletişim
Yazar:  
Özet:

Advances in image recording, processing and distribution technology bring in new opportunities for documentary filmmakers to encourage action for social causes. Interactive forms of representation in documentary films such as virtual reality practices have particularly drawn strong attention due to their claimed potential for social change through encouraging people to take action. It proves difficult to anticipate particular social effects unless a documentary reaches a huge number of viewers, engage and encourage them to take action. In this context, it is argued that the production, processing, and viewing of 360-degree videos are relatively more affordable and easier compared to more immersive and engaging interactive documentary practices. Thus, 360-degree videos can reach and encourage more viewers who are expected to actively interact with documentary content. In the light of all these arguments, this article analyses two documentary films, Exiled (2019) and Behind the Fence (2016), through a comparative perspective. Exiled (2019) and Behind the Fence (2016) are documentaries both addressing the genocide of Rohingya people in Myanmar and the mass exodus of Rohingya to Bangladesh. While Exiled is a traditional one, Behind the Fence is a 360-degree documentary. By analyzing those two documentaries, this article asserts that besides the unique advantages of 360-degree camera technology for non-fiction films, it has also several disadvantages in terms of production and viewing of documentaries. 360-degree cameras might emerge as the proper option for the representation of particular social situations, social movements, conflicts, and actions due to their capacity to record and show from limitless points of view. However, a powerful social effect should not be expected merely due to the usage of 360 video in non-fiction films.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Kültür ve İletişim

Dergi Türü :   other

Kültür ve İletişim