Cinsellik, en temel reklam çekiciliklerinden biridir. Günümüz reklamcılık anlayışı içerisinde, reklam iletisinin hedef kitleye en etkin şekilde ulaştırılması ve reklamın güçlü bir etki bırakması amacıyla, reklamlarda cinsel çekiciliklerin yoğun bir şekilde kullanıldığı görülmektedir. İstisnai durumlar olmakla birlikte, reklamlarda cinsel çekiciliğin çoğunlukla heteroseksüel anlam dünyası ve söylem düzeni içerisinde kullanıldığı ifade edilebilir. Cinselliğe ilişkin sosyo-kültürel, psikolojik ve ideolojik tartışmaların odağında normalliğe ilişkin tanımlamalar bulunmaktadır. Bu nedenle, cinsellik aynı zamanda bir kimlik problemi olarak değerlendirilir. Bir taraftan normal olan ya da normallik ölçütleri belirlenir, diğer taraftan da normal-dışılık, ötekilik veya marjinalliğin çerçevesi çizilir. Bu nedenle reklamlarda, genellikle normalliğin sınırları içerisinde işleyen bir cinsel çekicilik stratejisi devrededir. Bu çalışmada normalliği aşan, katı heteroseksüel cinsel kimliği akışkan bir forma dönüştürerek fantazmatik bir atmosfer yaratan The Secret Life of Flowers reklam filminde kullanılan cinsel çekiciliğin analizi yapılmaktadır. Reklam çözümlenmesinde göstergebilimsel yöntem esas alınmış reklam filminin genel betimlemesi, anlatı yapısı, kıyafetler ve anlamlandırmada kullanılan temel zıtlıklar analiz edilmiştir.
Sexuality is one of the most basic advertising attractions. In today’s advertising concept, it is seen that sexual attraction is widely used in advertising in order to communicate the advertising message to the target audience in the most effective way and to leave the advertising a strong influence. Despite exceptional circumstances, it can be expressed that sexual attraction is mostly used in the heterosexual meaning world and speech order. The focus of social-cultural, psychological and ideological discussions on sexuality is the definition of normality. Therefore, sexuality is also considered as an identity problem. On the one hand, normal or normal standards are determined, and on the other hand, the framework of normal-externity, outerity or marginality is drawn. Therefore, in advertising, a strategy of sexual attraction is usually transmitted that works within the limits of normality. This study analyses the sexual attraction used in the advertising film The Secret Life of Flowers, which transforms the strict heterosexual sexual identity into a fluid form and creates a fantastic atmosphere. Advertising analysis is based on the indicative method; the general description of the advertising film, the narrative structure, the clothes and the fundamental contradictions used in understanding are analyzed.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|