Bil ki kelamcılar varlığın kısımlarını ayrıntılı bir şekilde belirlememişlerdir. Onların, bu konudaki görüşleri şöyledir: “Var olan; başlangıcı olan ve başlangıcı olmayan diye iki alt kısma ayrılır. Yine başlangıcı olanlar da “töz” (cevher) ve “ilinti” (araz) diye iki alt kısma ayrılır.” Onlar “töz”den; sınırıyla, benzer bir tözün, kendisiyle aynı yerde bulunmasını engelleyen “uzayda yer kaplayan şeyi” (mütehayyiz), “ilinti”den ise; “uzayda yer kaplayan”la var olan şeyi kastettiler. Onlar, uzayda yer kaplamayan bir tözün varlığı ile uzayda yer kaplayan bir şeyle var olmayan bir ilintinin varlığını1 imkânsız gördüler. Birinci bölümleme, üzerinde birleşilen öz (zat), zaman, mekân ve şeref bakımından önceliğin anlamı üzerinde zıtlık ve karşıtlık şartlarına riayet edildiği takdirde ispat ve olumsuzlama arasında gidip gelen doğru bir görüştür
Know that the creators have not specified the parts of the existence in detail. Their opinions about this are as follows: "There are two subparties, which are the beginning and which are not the beginning. And those who begin again are divided into two subparagraphs: “the eye” (juice) and “ilinti” (araz). They mean from the “mile” and what is with the “mile” and what is with the “mile” and what is with the “mile” and what is with the “mile” and what is with the “mile” and what is with it. They saw it impossible that there was an existence of an unspace in space with an existence of an unspace in space with something that covers space. The first division is a correct view that comes between proof and negativity, if the meaning of priority in terms of time, space and honor is observed, and the conditions of contradiction and contradiction are observed.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|