Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
VA'D VE VA'İD EKSENİNDE İLAHİ ADALET
2018
Dergi:  
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Adalet kavramı insanların üzerinde tartıştıkları önemli konulardan biridir. Bu kavram genellikle ilahi düzlemde Allah’ın adaleti ve Allah’ın adaletinin hangi boyutlarda değerlendirilmesi gerektiği şeklinde ele alınmış ve yargı - hesaplaşma ile birlikte Allah’ın varlığını ve ahiret hayatının imkânını çağrıştıran unsurlardan biri olmuştur. Bu çerçevede insanı yaşamı boyunca ahlaklı ve erdemli kılmayı amaçlayan ilahi mesaj / Kur’an da sürekli olarak zulüm, haksızlık ve büyüklenmeye karşı Allah’ın intikamını, gazabını, cezasını ve adaletini gündeme getirmiştir. Kur’an-ı Kerim, adalet sıfatından yoksun olan kişinin dilsiz, aciz ve hiçbir işe yaramayan bir köleye benzeterek böyle birinin, adalet faziletini kazanmış ve doğru yolu bulmuş olanla bir tutulamayacağı bildirmiş, adaletin bir kemal sıfatı olduğuna işaret etmiştir. Birçok ayet hak ve adaletin mutlaklığına öylesine vurgu yapmıştır ki bizzat Allah’ın ahirette hiçbir haksızlığa mahal vermeyecek şekilde adaletle hükmedeceği ve onun bu va’dinin kesin olduğunu ifade etmektedir. Nitekim bu ayetler bağlamında Allah’ın asla hiç kimseye zulmetmeyeceği konusundaki sözü O’nun va’dinden başka bir şey olmayıp bu konuda herhangi bir değişikliğin olmayacağı da söylenmektedir. İslam âlimleri Allah’ı‎n olumsuz hiçbir s‎ıfat‎ını‎n bulunmad‎ığı‎ gibi yarattı‎klar‎ına kötülük yapma veya adaletsiz davranma anlamı‎na gelebilecek her türlü fiilden münezzeh olduğu fikrinde ittifak etmiş‏lerdir. Nitekim zulüm; bilgisizlik ve eksiklik ihtiyaçtan kaynaklanan bir fiil olup Allah bu tür sı‎fatlardan da uzaktır. Bununla birlikte Allah’ı‎n zulme kadir olması‎, insanları‎ dinî bakı‎mdan sorumlu tutması‎, onları‎n günah i‏şlemesine iradesinin taalluk etmesi, insanlara ait iyi ve kötü fiilleri yaratması‎, insanları sapt‎ırması‎ ve ahirette kâfir çocukları‎na azap edip etmeyeceği gibi konular da farklı‎ kelâm ekollerine mensup âlimlerin görüş‏lerince Allah’a zulüm isnat etme anlam‎ına gelip gelmediği bağlamında tartışıl‎mış‎tır. Ayrıca Allah’ın dinine inanmayan veya emirlerine karşı gelenlere dünyada ve ahirette vereceği ceza da O’nun adaleti ve fiillerindeki hikmetle bağlantılı biçimde ele alınmış ve inananla inanmayanın, itaat edenle etmeyenin bir veya eşit tutulmamasının ilâhî adalet ve hikmetin gereği olduğu kabul edilmiştir. Sonuç itibarıyla her ne kadar bazı kelamî meseleler bu düzlemde tartışılsa da Cenâbı‎ Hakk’‎ın zulümden münezzeh olduğu ve fiillerinden dolayı‎ O’na zulüm isnat edilemeyeceği inancı‎ naslarla sabittir. Bu sebeple ilâhî fiiller hakkı‎nda değerlendirme yapılırken Allah’ın fiillerinin yarattıklarının fiilleriyle mukayese edilmesi oldukça sıkıntılı sonuçlar doğuracaktır.  

Anahtar Kelimeler:

The righteousness and the righteousness of God.
2018
Yazar:  
Özet:

The concept of justice is one of the important topics people discuss about. This concept is often addressed in the divine level in the form of the righteousness of God and what dimensions the righteousness of God should be assessed, and has been one of the elements that calls for the existence of God and the possibility of the life of the Hereafter along with judgment. In this context, the Divine Message, which aims to make man moral and virtuous throughout his life / the Qur'an has continuously presented God's revenge, anger, punishment and justice against misconduct, injustice and worship. The Qur’an says that the person who is lacking the righteousness is like a speechless, weak and unprofitable slave, such a person who has won the righteousness and has found the right way will not be held one with the one who has found the righteousness, the righteousness is a righteousness. Many verses have emphasized the absolute truth and justice so much that it is clear that Allah will judge in justice in the Hereafter in such a way that no injustice will be damaged, and that his promise is certain. Indeed, in the context of these verses it is said that the word that Allah will never blame anyone is nothing but His promise and there will be no change in this. The Islamic wives have united God as he did not find any negative s death n as he did not make evil or misconduct means to come to the idea that he is glorified from any kind of fact that can come. Indeed, misconduct, ignorance and lack of knowledge is a fact that is derived from the need, and Allah is far from such misconduct. God is the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, the one who gives righteousness, and the one who gives righteousness. The punishment of those who do not believe in the religion of Allah or who are contrary to His commandments in the world and in the Hereafter is also addressed in connection with His righteousness and wisdom in their actions and the one who does not believe with the believer, the one who does not obey, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not, the one who does not. As a result, although some word issues are discussed on this level, the Covenant is fixed with the faith that the Covenant is from the misconduct and that it is not possible to be insulted against him because of his facts. Thus, when the divine facts are assessed in the truth, the comparison of the facts of God with the facts of them will result in very difficult consequences.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








IBAD Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 583
Atıf : 2.959
2023 Impact/Etki : 1.007
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi